„Enim läheb kodudes raisku puu- ja köögivilja ning valmistoitu ning need tootegrupid on ka jaekettidele kõige suuremaks väljakutseks. Ilmselt on põhjuseks asjaolu, et viljadele ei panda peale „kõlblik kuni” või „parim enne” märgistust ning seega sõltub nende äraviskamise otsus tarbija isiklikust veendumusest, kas toit on söögikõlbulik,” räägib Rimi Eesti vastutustundliku ettevõtluse juht Katrin Bats.
Ta nendib, et kvaliteedistandardid ongi inimestel erinevad. „Mõne jaoks on plekiga õun veel kasutuskõlblik, teine viskab selle aga kohe põlglikult minema. Kutsun üles kõiki olema avatum! Seesama plekiga õun või täpiline banaan sobib imeliselt smuutisse. Otsige inspiratsiooni, kuidas toitu maksimaalselt ära kasutada. Valmistoidu puhul on hea nipp jagada toit portsjoniteks ja külmutada.”
Sel sügisel jalutas Bats palju eramajade piirkonnas ja märkas, kuidas inimesed jätavad õunu aia taha teistele võtmiseks. „Tabasin end mõttelt, et seda tehakse kaude sellepärast, et see on toit meie oma aiast. Me ei jõua seda ise ära tarbida, aga on kurb ära visata ja seepärast jagame lahkelt naabritega,” ütleb ta. „Ja sama mõtteviisi tasub rakendada ka poest ostetud toidu puhul, sest keegi on selle toidu kasvatanud, tootnud, pakendanud, müünud – see on samamoodi väärtuslik!”
Rimi on aastaid toidukao vähendamisega tegelenud. Tänaseks ollakse saavutatud endile seatud eesmärk ning toidukadu on vähenenud poole võrra. Sellele on kaasa aidanud üha täpsem tellimine, viimase kuupäevaga toodete edukas müük allahindlusega, aga ka koostöö Toidupangaga, kelle jaoks ollakse aastaid suurim annetatud toidu allikas. „Suur roll on meie tegevusel ka selles, et viimase kuupäevaga toidul on tekkinud sootuks teine väärtus. Oleme suutnud nende tarbimise muuta koguni trendikaks. Loodan väga, et neid tooteid ostes mõtlevad ka tarbijad, et nad teevad seda nii raha säästmise, aga ka toidukao vähendamise nimel.”