Esiteks tuleks tootmisstandardid harmoniseerida ehk importtoodetele tuleks kehtestada samad nõuded, mis EL-i tootjatelegi.
Teiseks tuleks kehtestada kvantitatiivsed piirangud või tariifid tundlikes sektorites, et vältida turu üleküllust.
Kolmas on tõhus kestlikkuse peatükk, mis tähendab, et leping peab sisaldama siduvaid keskkonna- ja tööstandardeid, et tagada imporditud toodete kestlik ja eetiline tootmine.
«Põllumajandussektor on viimasel ajal sattunud mitme tule vahele: kaubanduspinged Hiinaga, Venemaa- Ukraina sõja jätkuv mõju ning Mercosuri lepingu võimalikud tagajärjed. Samas oleme väga vabakaubanduse poolt, mis edendab kvaliteetseid ja kestlikke lahendusi, mitte ei sea ohtu meie toidutootmise aluseid. EL-Mercosuri leping võib pakkuda uusi võimalusi, kuid ainult siis, kui riskid on adekvaatselt maandatud ja kokkuleppe struktuur tasakaalustatud. Kui neid muudatusi ei tehta, ei ole see leping Eesti põllumajandussektorile vastuvõetav,» kirjutab Ats.
Tema sõnul toodetakse Eestis kvaliteetseid põllumajandussaadusi ja toidutooteid, mis võiksid teoreetiliselt leida uusi turustusvõimalusi ka Lõuna-Ameerika riikide ühisturul – Argentiinas, Brasiilias, Paraguays ja Uruguays. «Euroliidu-Mercosuri leping võiks teatud tingimustel avada uksi näiteks kõrgema lisandväärtusega toodetele nagu piimatooted, mahetooted ja töödeldud toiduained, mille järele kasvab nõudlus rahvusvahelistel turgudel,» leiab Ats.
6. detsembril kirjutasid EL-i ja Mercosuri esindajad alla poliitilisele kokkuleppele. Lõpliku lepingu õiguslik alus määratakse kindlaks alles pärast läbirääkimiste tulemuste hindamist. See kajastub komisjoni ettepanekus, kui see esitab kokkuleppe nõukogule ja Euroopa Parlamendile ratifitseerimiseks. Seega on EL-i nõukogul ja parlamendil võimalus otsustada, kas leping sellisel kujul heaks kiita või mitte.