Volvo uus lipulaev on elektriline, ruumikas, turvaline. Vaikne, aga kiire. Uue EX90 välisilme on nagu Skandinaavia karge disaini kullaproov. Kuna uustulnuk on jõudnud värskelt Eestisse, saame lähemalt vaadata, millega on tegu.
Volvo EX90 – kõige turvalisem Volvo
Esimesest pilgust on selge, et Volvo ei jäta siin kübetki kõhklemisruumi – uustulnuka väärikas hoiak köidab kohe tähelepanu. Nimi EX90 on Volvo valikus uus ja tegemist on elektrilise linnamaasturiga, kus mahub teekonda jagama kuni seitse sõitjat. Loomulikult tuleb samas meelde Rootsi margi kõige suurem ja esinduslikum linnamaastur XC90. Kas uustulnuk on tõesti bensiinimootoriga lipulaeva elektriline kaksik?
Uus Volvo täiselektriline linnamaastur EX90 on täis kõige värskemat uue põlvkonna turvatehnoloogiat ja -tarkvara.
Nii võib küll tunduda, kuid süvenedes üksikasjadesse see ometi nii ei ole. Volvo värske elektriline lipulaev EX90 on pisut enam kui viis meetrit pikk ja ehitatud spetsiaalsele elektriautode platvormile. Energiavaru paikneb tohutult suures akus, mis annab sõidukile ühe pikema sõiduulatuse, 615 kilomeetrit elektriliste linnamaasturite seas. Elektriautodele mõeldud platvorm võimaldab pikka, peaaegu kolmemeetrist teljevahet, mille tõttu on interjöör silmapaistvalt ruumikas. Lisaks on Volvol rohkelt luksuslikku varustust juba põhivarustuses ning hulk radareid ja andureid tagavad sõitjate turvalisuse. Kõiki turvafunktsioone koondab Safe Space ohutustehnoloogia, millega on eesmärk jõuda sinnani, et ei toimuks enam ühtegi avariid. Volvo uue lipulaeva pardal töötab aasta parimaks hinnatud tehnoloogiline leiutis – juhi mõistmise süsteem. Täiselektriline EX90 on kõige turvalisem mudel, mille Volvo siiani on ehitanud.
EX90 on teedrajav Volvo
EX90 on auto, kus paljud asjad juhtuvad esimest korda ka nii kogenud tootja jaoks, nagu seda on Volvo. See on esimene Volvo mudel, mis on varustatud LiDARiga, ja esimene tuumikarvutiga Volvo (mida see tähendab, sellest allpool). See on ka esimene elektri-Volvo, millel on kahesuunaline laadimine. See tähendab, et auto akusse salvestatud energiat saab kasutada mitte ainult sõitmiseks, vaid ka koduses majapidamises, näiteks kui börsielektri eest küsitakse parasjagu hingehinda. Ja see on maailma esimene auto, milles saab muusikat kuulata valides seadistuse, mille nimi on Abbey Road Studios. Kõlab hästi? See on nüüd lisavarustuses Bowers & Wilkinsi tipptasemel helisüsteemi valikutesse lisatud.
Täiselektriline EX90 on kõige turvalisem mudel, mille Volvo siiani on ehitanud.
Mis on EX90 juures veel uut? Kohane vastus on, et õigupoolest kõik. Samale, spetsiaalsele elektriautode platvormile on ehitatud Polestar 3, kuid EX90 on esimene Volvo, mis põhineb sellel uue põlvkonna tehnoloogilisel baasil. Kõik pardal olevad turvasüsteemid on ajakohased. Kes siis ei teaks, et Volvo oli esimene, kes hakkas sõiduautodes kasutama kolmepunkti turvavöid, mis on tänaseks üle maailma päästnud hinnanguliselt üle miljoni inimelu.
Turvalisus on Volvole pühendumus number üks ning uus elektriline linnamaastur on täis kõige värskemat uue põlvkonna passiivset ja aktiivset turvatehnoloogiat ja -tarkvara.
Kõige turvalisem Volvo areneb pidevalt koos omanikuga
Näiteks suudab EX90 eelpool mainitud LiDARi kaasabil luua auto ümbrusest 360-kraadise kujutise, kusjuures LiDAR nii-öelda näeb teel sadade meetrite kaugusel (kuni 250 m, kui olla täpne) ka väga väikeseid objekte, olgu siis ööpimeduses või päevavalguses. EX90 sisemusel hoiab silma peal süsteem, mis annab autost lahkujale märku, kui lapsed või lemmikloomad on eksikombel autosse ununemas. Ja loomulikult abistab juhti korralik komplekt juhiabisüsteeme. Arvustajad on ühel meelel, et konkurentidega võrreldes toovad Volvo ohutussüsteemid kuuldavale märgatavalt vähem ärritavaid piikse ja plinne-plõnne. Nii kummaline kui see ka pole, aga tänapäeval on see oluline asi.
EX90 on esimene Volvo, mille funktsioone juhib tuumikarvuti. Süsteem põhineb NVIDIA DRIVE® autosisesel platvormil ja Volvo inseneride väljatöötatud tarkvaral ning juhib tehismõistust kaasates auto põhifunktsioone alates ohutusest ning info- ja meelelahutussüsteemist kuni aku funktsioonide haldamiseni. Tulemuseks on tundlikum ja nauditavam sõidukogemus.
Nagu viimase aja Volvodele omane, on ka EX90 teabe- ja meelelahutussüsteem integreeritud Google’iga. Mitmesugustelt anduritelt kogutud andmed koos pidevalt toimiva 5G-ühenduse ja korrapäraste kauguuendustega võimaldavad pidevalt täiustada auto funktsioone ja neid aja jooksul järjest paremaks muuta. Nii et see pole ühti sõnakõlks, et EX90 kasvab ja areneb pidevalt koos enda omanikuga.
Volvo EX90 mõistab oma juhti
Volvo uuenduslikkust on juba ka märgatud ja tunnustatud. Ajakiri Time avaldas hiljuti iga-aastase nimekirja aasta parimatest leiutistest, mis teevad meie elu paremaks. Autode kategoorias võitis tänavu juhi mõistmise süsteem, mis on EX90 standardvarustuses.
Juhi mõistmise süsteem on teedrajav uus turvafunktsioon, mis kasutab reaalajas sensoritehnoloogiat, mille abil süsteem tunneb ära, kui juht on häiritud, väsinud või hajameelne, nii et auto saab vajaduse korral sekkuda ja juhti toetada.
EX90 hoiatab juhti mõnel juhul kerge märguandega, kui juht ei reageeri, siis jätkab süsteem järjekindlalt märguandeid, neid tasapisi võimendades. Kui on juhtunud midagi ootamatut, näiteks juht on jäänud magama või on teda tabanud terviserike, peatub EX90 ohutult ning annab sellest ohutuledega teistele liiklejatele märku.
Juhi mõistmise süsteem on üks kõige värskemaid leiutisi autosõidu ohutuse vallas. Süsteem toetub enam kui 50-aastase uurimistöö käigus saadud teadmistele, mille aluseks on arusaamine, kuidas juhid suhtlevad oma autodega reaalses elus. Juhi mõistmise süsteem on pikk samm edasi kokkupõrkevaba tuleviku suunas, mille poole Volvo liigub.
Ajakiri Time aasta parima leiutise tiitli autode kategoorias võitis tänavu Volvo EX90 juhi mõistmise süsteem
Uue Volvo lipulaeva, elektrilise Volvo EX90-ga saab igaüks ise lähemalt tutvuda Volvo veebis või Info-Auto esindustes Tallinnas, Tartus ja Pärnus. Soovijad saavad panna kinni aja proovisõidule.