Kuna 2025. aasta algusest kehtima hakkav mootorsõidukimaks on tänu olematule CO₂ heitkogusele elektriautodel pigem väiksem, eelistavad paljud ettevõtted autopargi vahetamisel just elektrisõidukeid. Laiemast kasutusest tingituna on kindlustusseltsid vaadanud üle ka elektriautode kindlustustingimused, et rohesõidukite omanikud saaksid oma uute autodega veelgi muretumalt sõita.
Elektriautode populaarsuse kasv laiendab kindlustuskaitsete valikut
If Kindlustuse Balti riikide kindlustusportfellide analüüsist selgus, et kui 2022. aastal moodustasid ettevõtete autoparkides elektriautod sõiduautodest 2,6%, siis 2023. aastal kerkis see number 4,7% ja 2024. aastal juba 5,4%-ni. Kõige enam eelistavad ettevõtjad automarke Tesla, Volkswagen, Audi, Renault, Škoda, Nissan, Kia ja Hyundai.
1. Kulude kokkuhoid pikas perspektiivis
Elektrisõiduki tarbitav elekter maksab vähem kui kütus. Näiteks nõuab tavaline auto 100 kilomeetri läbimiseks 6–7 liitrit kütust, mille maksumus jääb tavaliselt pooleteist euro juurde liitri kohta. Elektriauto vajab sama vahemaa läbimiseks umbes 18–20 kilovatt-tundi ja näiteks kodus laadides on ühe kilovatt-tunni hind (elektrihinnast sõltuvalt) 11–15 senti. Seega maksab sisepõlemismootoriga sõiduki puhul 100 kilomeetri pikkune sõit umbes 5–12 eurot ja elektriautodel 2-3 eurot.
2. Ettevõtete teadlikkus keskkonnast
Tarbija ootused ja nõudmised rohelisema ettevõtluse järele kasvavad. Elektrisõidukid vähendavad ettevõtte jalajälge, on kulutõhusad ja jätkusuutlikud transpordivahendid, kuid mõnikord peetakse probleemiks nende kõrgemat hinda. Samas aga laieneb järjest elektriautode valik, pakkudes mudeleid erinevast hinnaklassist ja ka erinevate vajaduste jaoks (näiteks on valikus ka kaubikud ja väikeveokid).
3. Tehnoloogia areng
Elektriautode laadimisvõrgustikud on laienenud, mistõttu on muutunud ka kasutamine mugavaks. Enamus ettevõtted paigaldavad aga juba ise enda laadimiskaablid.
If Kindlustuse elektriauto kaskokindlustus katab ettevõtte poolt soetatud elektriauto laadija, laadimiskaablite ja laadimisseadme kahjud kuni 2000 euro ulatuses. Tühjenenud akuga elektriauto transporditakse lähimasse töötavasse laadimispunkti või omaniku poolt määratud kohta ning sellist teenust osutatakse kuni kaks korda aastas. Varguse, röövimise ja hävimise korral maksab If Kindlustus lisaks hüvitist 15% sõiduki turuväärtusest ning kui elektriautot on kahjustanud rahe, tuul, tuule tõstetud esemed või üleujutus, siis omavastutust ei kohaldata.
Elektriautode kindlustus on mõeldud ainult elektri jõul liikuvatele ehk täiselektrilistele M1 või N1 kategooria sõidukitele. Hübriidautodele elektriautode kindlustuskaitse ei kehti, küll aga pakuvad Ifi kaskopaketid laia kaitset kõikvõimalikeks ootamatusteks ka hübriididele ja sisepõlemismootoriga sõidukitele.
Ettevõtetele, kes plaanivad veel enne automaksu tulekut oma autoparki uuendada, on If Kindlustusel hea pakkumine. Enne aasta lõppu saab äriklient soetada kaskokindlustuse 10% soodsamalt. Kasuta sooduskoodi AUTOMAKS ja arvuta kasko hind sõidukile.