/nginx/o/2024/11/25/16506834t1he66e.jpg)
Kas otsid linnamaasturit, mis pakub ideaalset tasakaalu praktilisuse ja ruumikuse vahel? Uus premium-klassi viimistluse ja kaasaegsete funktsioonidega Volkswagen Tayron on suurepärane alternatiiv Tiguanile, kui on vaja rohkem ruumi, kuid pole soovi minna üle täiesti teise klassi sõidukile. Tayroni eelmüük Eestis on äsja käima läinud! Kuni 120 km elektrilist sõiduulatust pakkuva pistikhübriidi erihind algab vaid 39 990 eurost.
Tayron on Volkswageni valikus suuruselt teine linnamaastur Euroopas. Uustulnuka veetlev kvaliteet annab luksusklassi tunde, mida mahub üheskoos nautima viis kuni seitse autoreisijat. Silmapaistvalt ruumika Tayroni pagasiruumi maht viie reisijaga pardal ulatub koguni 885 liitrini. Valikus on seitse jõuajamit, nende hulgas üks ökonoomsemaid pistikhübriidajameid kuni 120 km elektrilise sõiduulatusega. Tayron on aga loodud ka asjalikku tööd tegema, suutes vedada kuni 2,5-tonnist haagist, sobides seega suurepäraselt puhkusereiside ja hobide tarvis, nii hobuste, klassikaliste autode, mootorpaatide või suure haagissuvila vedamiseks.
/nginx/o/2024/11/25/16506838t1h36d1.jpg)
Karismaatilise ilmega Tayron on disainitud ja valmistatud Saksamaal, kus muuseas toodetakse ka Volkswageni ikoonilisi mudeleid nagu Golf ja Tiguan. Mudel töötati Euroopa jaoks välja Volkswageni peakorteris Wolfsburgis ja tootma hakatakse seda samuti Wolfsburgis. Tayronile on kohandatud tipptasemel tehnoloogiad, mis töötati esmakordselt välja Touaregi tarbeks. Tegemist on linnamaasturiga, mis loob luksusklassi tunde juba kas või oma ehtsast puidust viimistlusega sõitjateruumis. Uustulnukas on olemas kõik, mida autoreisijad ootavad ja vajavad: näiteks premium-klassi funktsioonid nagu HD-maatriks-esituled, ventilatsiooni ja soojendusega massaažistmed. Samuti 4MOTION ja eHybrid mudelite standardvarustuses olev adaptiivne veermikujuhtimine (DCC Pro), mis annavad palju juurde sõidumugavusele.
Iseloomulik välisilme ja Saksa inseneriteadus
Euroopas suuruselt teine Volkswageni linnamaastur on peaaegu viis meetri pikk. Telgede vahe on pisut alla kolme meetri, jäädes vaid veidi alla Touaregile. Omanäolise esiosaga Tayroni disainis on Volkswageni päritolu kenasti esile toodud, saavutades samas maksimaalselt iseseisva välisilme. Visuaalselt tundub skulptuurselt ilmekas kapott päris kõrge, rõhutades linnamaasturi enesekindlust. Külgvaate teeb eriliseks tagumine piilar, mis sai disaineritelt hüüdnime „hokikepp“ ja mis koos pika katusega jätab Tayronist madalama mulje, kui lubaks tema 1,6-meetrine kõrgus. Tagumine logo on samuti valgustatud ning tagatulesid ühendab horisontaalne LED-riba. Tayron oskab tervituseks ja hüvastijätuks esitada mitut erinevat tuledemängu.
Kõige eesrindlikuma tehnoloogiaga esituled, IQ.LIGHT HD maatriks-esituled on saadaval lisavarustusena. Muuhulgas suudavad need tuled moodustada omas sõidureas nii-öelda valgusvaiba, mis teeb öise kiirteesõidu juhile märksa mugavamaks. Olenemata varustustasemest süttib sõidutulede sisselülitamisel Volkswageni logo ja horisontaalne LED-riba moodustab koos LED-esituledega üle auto nina jooksva katkematu valgusriba.
Mitmekesine jõuajamite valik
Tayronil on mitmekesine jõuajamite valik, suurt rõhku pööratakse pistikhübriidmudelitele (eHybrid). Kuni 120 km elektrilise sõiduulatusega on need tõhusaks valikuks nii igapäevaseks tööle sõiduks kui ka pikemateks reisideks. Valida saab kahe pistikhübriidversiooni vahel, mille võimsus on 150 kW (204 hj) või 200 kW (272 hj). Tayroni silmapaistev kiirlaadimisvõimekus võimaldab laadida kuni 40 kW võimsusega alalisvoolu kiirlaadimisjaamades ning kuni 11 kW vahelduvvoolu seinalaadijas või laadimisjaamas.
Lisaks pistikhübriididele on valikus kerghübriidajam (eTSI), turboga varustatud bensiini- (TSI) ja diiselmootorid (TDI) võimsusega 110 kW (150 hj) kuni 200 kW (272 hj). 4MOTION nelikveoga varustatud mudelid on saadaval nii bensiini- kui diiselmootoritega ning kõik variandid on varustatud automaatkäigukastiga (DSG).
/nginx/o/2024/11/25/16506835t1ha9b5.jpg)
Kõrgklassi interjöör
Uue Tayroni interjööri iseloomustavad tippkvaliteetsed materjalid, selge ja stiilne disain ning palju ruumi juhile, reisijatele ja pagasile. See on hea enesetunde auto. Sõitjateruumi kujustuses on kasutatud elemente, mida võib kohata kallites sportautodes. Panoraamkatus loob valgusküllase ja sõbraliku õhkkonna, öistele reisijatele aga võimaldab segamatult vaadelda tähistaevast. Tagaaknad saab katta rulookardinatega.
Näidikupaneeli ja teabe- ja meelelahutusekraanide mõõdud sõltuvad valitud varustusest, keskselt puuteekraanilt saab seada Android Auto ja Apple CarPlay funktsioone, aga saadaval on ka IDA häälassistent koos ChatGPT-ga, samuti on keskkonsoolis juhtmevabad laadimisalused kahele telefonile. Kliima- ja helitugevuse seadeid reguleeritakse valgustatud puuteliugurite abil. Tayron on saadaval üksnes automaatkäigukastiga ning käiguvalits paikneb roolisambal – intuitiivselt ettepoole lükates lülitub sisse edasikäik D, enda poole tõmmates tagurpidikäik R.
Keskkonsoolis on ümmargune, nutikella meenutav puutenupp, millelt on mugav vahetada näiteks sõidurežiime või seada kümne värviga meeleoluvalgustust. Pneumaatilised massažiistmed ergoActive Plus on parimas mõttes sõltuvust tekitavad ning tagatipuks saab seada istmete soojendust ja jahutust end ise sisse lülitama vastavalt välistemperatuurile.
/nginx/o/2024/11/25/16506840t1h1663.jpg)
Kuni seitsmele sõitjale
Tagaistmete jalaruum on võrreldav luksusklassi sõidukitega. Kui Tayronis on seitse istet, saab teise rea istmeid nihutada nii, et kolmandasse istmeritta oleks lihtsam pääseda. Kui kolmas istmerida pole parasjagu kasutuses, saab istmed nii-öelda peita pakiruumi põrandasse. Tayroni pistikhübriid versioon on saadaval viieistmelisena – sellel on ka kõige mahukam pakiruum: kuni 2090 liitrit alla lastud istmetega. Kui 7-kohalise kolmanda rea istmed on kasutusel, mahub pakiruumi 345 liitrit. Kuni 45W võimsust pakkuvad USB-C pesad suudavad laadida ka võimsamaid sülearvuteid.
/nginx/o/2024/11/26/16508113t1haa50.jpg)
Lai valik juhiabisüsteeme on juba põhivarustuses, sealhulgas tahavaatekaamera, adaptiivne püsikiirusehoidja (ACC), reavahetuse abi (Side Assist) ja sõiduraja hoidmise süsteem (Lane Assist) ning automaatne hädapidurdus koos jalakäijate ja jalgratturite märkamisega (Front Assist). Sõidumeeleolu aitab hoida 700 W Harman Kardoni helisüsteem.