Päevatoimetaja:
Marek Kuul

100 päeva vaid ühes poes: näitleja Karmo Nigula võttis perega vastu põneva eksperimendi

Copy
Artikli foto
Foto: Erakogu

Näitleja Karmo Nigula ja tema neljaliikmeline pere võttis ette põneva väljakutse – käia 100 päeva jooksul ainult ühes poes, Prismas. Esmapilgul kergena kõlavast väljakutsest osa võtmine on ajendatud soovist muuta pere toiduostude harjumusi nutikamaks ja säästlikumaks. Esimene kuu on möödas ja õppetunnid on tuletanud perele meelde planeerimise olulisust, aga ka seda, kui keeruline on tegelikult oma harjumustes muudatusi teha.

Teadagi pole uute harjumuste juurutamine kergete killast, aga väljakutse vastu võtnud Karmo sõnul tuli see eksperiment väga õigel ajal. “Just paar kuud tagasi, kallinenud toiduhindade valguses, panin huvi pärast võrdlusesse enda kodupoe ja paari teise poe hinnad. Tahtsin aru saada, kas ostukorvidel on märgatav hinnavahe või mitte,” kirjeldab Karmo. Juhuslikust katsetamisest selguski, et kodupoe ostukorv oli veidi üle 10 euro kallim kui näiteks Prismas. “Kuna idee eksperimendi osas jõudis minu postkasti just vahetult pärast seda kogemust, siis mõtlesin, et miks ka mitte.” Ta lisab, et tema jaoks eksperimendi eesmärk eelkõige oma toidukulud ja ostlemisele kuluv aeg kontrolli alla saada.

Artikli foto
Foto: Erakogu

Ilmsiks tulid puudused planeerimisoskuses

Esimene kuu tõi ootamatult välja mitmeid kitsaskohti pere ostuharjumustes. "Saime aru, et oleme üsna kehvad planeerijad," tunnistab Karmo. "Pidevalt sai midagi otsa ja siis tuli ootamatult poodi kihutada. See raiskab nii aega kui ka raha."

Karmo lisab, et nad on ka avastanud, kuidas on kinni jäädud samasse tootevalikusse. "Endalegi märkamata ostame tegelikult kogu aeg samu asju, sööme samu toite ja pole aega ega ideid, kuidas seda muuta. See toob kaasa tüdimuse. Mitmed asjad jäävad ka kappi seisma, sest ostame neid harjumusest ja tegelikult nendega midagi peale ei hakka."

Kuigi oma ostukäitumise täpsem jälgimine nörritas veidi, siis kompenseerisid seda esimesed väikesed edusammud. “Pärast seda, kui otsustasime vaid ühest poeketist oma ostud teha ja rohkem planeerida, on pere kulutused juba vähenenud. Eriti selgelt on näha, et kui oleme paremini läbi mõelnud, mis toitusid nädala jooksul teeme, siis oleme vähem valmistoitu koju tellinud,” kirjeldab Karmo. Nii telliski nende pere eksperimendi esimese kuu jooksul viis korda kulleriga toitu. Sellele eelneval kuul aga 10 korda. “Väljakutse teisel nädalal võrdlesin taaskord oma nädala ostukorvi kodupoe ja Prisma e-poodides. 70 eurot maksev ostukorv oli Prismas 8 eurot odavam kui kodupoes.”

Lisaks on pere avastanud enda jaoks mitmeid uusi tooteid. Näiteks leidsid nad varasema plekieemaldaja asemele tõhusa sapiseebi põhise alternatiivi. Ka Prisma omabrändi Änglamark silmameigieemaldaja osutus soodsaks ja toimivaks leiuks, mis vana alternatiivi on nüüd vannitoas välja vahetanud.

Artikli foto
Foto: Erakogu

Parem planeerimine ja uued toiduvalikud

Kuna eksperimendi lõpuni on jäänud veel kaks kuud, siis on ka järgmised sihid endale pandud. Järgmise kuu eesmärgiks on seatud pere ostuharjumuste põhjalik ümberkorraldamine. “Soovime jõuda selleni, et nädalas piisaks vaid ühest poeskäigust, mis eeldab veelgi põhjalikumat planeerimist ja läbimõeldud toidukava koostamist,” ütleb Karmo.

Samuti soovib pere väljuda senisest toidurutiinist ning katsetada uusi retsepte ja maitseid. "Usume, et parema planeerimisega suudame muuta oma ostuharjumusi selliselt, et säästame veelgi rohkem nii aega kui ka raha. Ja loodetavasti leiame uusi põnevaid toiduvalikuid järgmisel kuul," võtab Karmo kokku pere esimese kuu kogemused 100-päevases väljakutses.

Karmo ja tema pere eksperimendile saab kaasa elada Karmo Instagrami vahendusel.

Copy
Tagasi üles