Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Tangi külma rahuga – Terminal on külmaks valmis!

Copy
Artikli foto
Foto: Terminal

Esimesed lumehelbed on juba maad puudutanud ning peagi ei pääse neist ükski kodumaa küla. Kuigi paljud meist ootavad seda valget ja pehmet aega rõõmuga, siis igal hommikul teele asuvatele autojuhtidele see pigem meeltmööda ei ole. Lihtsa vaevaga saab selle meeldivamaks muuta.

Tanklaketid varustavad end hooajaks sobilike kütustega üsna varakult ning töökorras sõidukiga talviste sõitude ees hirmu tundma kindlasti ei pea. Kohustuslikus korras peavad tanklaketid talvise diislikütuse müügiks olema valmis alates 1. detsembrist, kuid juba sügise hakul alustati Terminali teenindusjaamades järk-järgult suurendama diislikütuse külmakindlust lähtudes ilmastikuoludest.

Seega, kui oled paagi täitnud hiljuti, siis ole mureta, oled talveks valmis! Küll aga, kui sõidad tõesti väga harva ning paagis võib olla jääke veel augustist-septembrist, siis on viimane aeg suvine fossiilne diislikütus ära tarvitada ning Terminali jaama talvise diislikütuse järgi tulla.

Kinnituseks, kas teenindusjaamades müüdav kütus on hooajale vastav, võib alati abi küsida teenindajalt, kes saab täpsustada tangitava kütuse omadusi vastavussertifikaadilt. Kõige olulisemad näitajad, millega iseloomustatakse diislikütuse võimet külmale vastu pidada on hägustumispunkt ja külmfiltri ummistumispunkt ehk filtreeritavuspunkt.

Hägustumispunkt on temperatuur, mille juures tekivad kütuses esimesed parafiinikristallid.

Filtreeritavuspunkt – temperatuur, mille juures on parafiinikristalle nii palju, et need ummistavad sõiduki kütusefiltri.​

Igal juhul tasub meeles pidada, et pakasele vastu minnes tasub üle kontrollida sõiduki üldine seisukord. Kõrge külmataluvusega kütus ei garanteeri auto käivitumist, kui auto aku on nõrk ning külmakraadide suhtes tundlik.

Olenemata kütuse kvaliteedist on külma kliimaga oht, et kütusepaaki satub kondensatsioon, mille tulemusel võib vähesel määral vett sattuda ka kütusesse. See omakorda halvendab kütuse kvaliteeti ning mõjutab kütusefiltri tööd. Probleemi ärahoidmiseks hoia kütusepaak vähemalt pooltäis või rohkem.

Terminali teenindusjaamades on võimalus rehvirõhu kontrolliks, kasuta seda võimalust. Soovitusliku rehvirõhu hoidmine tagab stabiilse ja ohutu sõidu ning hooajaliste rehvide maksimaalselt hea sõidukogemuse. Hoolas autoomanik leiab selleks aega ning soovib kindlasti tangitud paagiga läbida maksimaalselt kilomeetreid! Kui rehvirõhk on soovitust madalam võib see suurendada kütusekulu.

Samuti on viimane aeg kasutada ära suvise klaasipesuvedeliku jääk ning tankida Terminalis -21 kraadise külmataluvusega klaasipesuvedelikku. Leia lähim Terminal.

Copy
Tagasi üles