Kui küsida, mis on Volkswageni kõige edukam mudel maailmas, siis võib tulla isegi üllatusena, et ülimenuka Golfi ja populaarse Passati kõrvale on tõusnud hoopis uus tõsine tegija. Arvasite ära? Tõepoolest, kogu maailmas peaaegu kaheksa miljonit müüdud Tiguani on teinud sellest Volkswageni kõige edukama mudeli. See on auto, milleta on tänast Volkswagenit keeruline ette kujutada. Lisaks, uus Tiguan on olnud ka selle aasta Euroopa enimmüüdud keskmise suurusega linnamaastur.
Volkswageni müügihiti Tiguani uusversioon: kõrgklassi varustusega säästlik linnamaastur
Tiguan alustas oma menukat teekonda 2007. aastal ja on sealtmaalt meeldinud neile, kes otsivad mõistliku suuruse, suutlikkuse ja hinnaga linnamaasturit. Lisaks soliidne välimus, mis on samuti paljude ostjate jaoks ülimalt oluline.
120 kilomeetrit elektri toel
Mis on uues Tiguanis märkimisväärselt uut? Kindlasti hübriidajamid. Tiguani kolmas põlvkond on nüüd lisaks turboga varustatud diiselmootorile saadaval ka bensiinimootoriga kerghübriidina (tähistusega eTSI) ning varasemast pikema täiselektrilise sõiduulatusega pistikhübriidina (tähistusega eHybrid). Pistikhübriidil on pikk täiselektriline sõiduulatus kuni 120* km ja lisaks kiire 50 kW laadimine. Uue eHybridi hind algab 39 350 eurost. Lisaks katab müüja auto registreerimistasu tellimustele, mis on veel selle aasta sees tehtud.
Tiguani pistikhübriidil on pikk, kuni 120-kilomeetrine täiselektriline sõiduulatus, mis võimaldab igapäevased linnasõidud teha ainult elektri toel. See teeb Tiguan eHybridist väga ökonoomse ja madalate kasutuskuludega linnamaasturi, mis sobib suurepäraselt neile, kes saavad autot laadida kodus või töö juures. Ühendades auto õhtul kodus vooluvõrku, on teil alati hommikul võtta täislaetud akuga sõiduk ja linnasõidud saab tehtud üksnes elektriga. Pikkade sõitude jaoks lubab aga elektrimootori ja uue 1,5-liitrise turbobensiinimootori kombinatsioon (võimsusega 96 kW/130 hj või 110 kW/150 hj) enam kui 900 km pikkust sõiduulatust.
Põhivarustuses on saadaval 19,7 kWh liitium-ioonaku ja CCS kombineeritud laadimise pistikupesa, mis sobivad nii kuni 11kW kui ka 50 kW kiirlaadimiseks. Aku laadimiseks 0-80 protsendini kulub kiirlaadijas umbes 25 minutit, aeglase laadimise korral saab aku laadida 1-100 protsendini kahe tunniga.
Pistikhübriid: ideaalne linnasõitudeks
Pistikhübriidi puhul saab juht soovi korral valida, kas kasutada sõitmiseks elektrimootorit või bensiinimootorit. Pistikhübriid ei lae akusid üksnes vooluvõrgust, vaid ka bensiinimootori töötamise ajal ning sarnaselt kõikide elektriautodega toimub sõidu ajal pidev voolu regeneratsioon (akut täidetakse ka pidurdamise ajal, mäest alla sõites jm). See tähendab, et säästlike sõiduviisidega saab aku sõiduulatust tuntavalt suurendada. Pistikhübriid sobib ideaalselt neile, kes igapäevaselt teevad valdavalt linnasõite, võimaldades nõnda olulist kokkuhoidu kütuselt ja olulist keskkonnasäästu.
Ruumikus ja tipptehnoloogia
Alates 2018. aastast on Baltimaades müüdud ligi 10 000 uut Tiguani, neist umbes 3000 sõidavad Eesti teedel. Tiguani hinnatakse eriti tema ruumikuse pärast. Ka uue põlvkonna auto pagasiruumi mahutavus näitab suurepärast ruumikasutust: kuigi uus Tiguan on eelkäijast ainult 30 mm pikem (4539 mm), on selle pagasiruumi maht kasvanud 37 liitri võrra 652 liitrini. Keskkonsoolis on nüüd ka rohkem hoiuruumi ja spetsiaalne koht kahe mobiiltelefoni samaaegseks laadimiseks.
Uusversiooni on täiustatud tipptehnoloogiaga: Tiguanil on uus intuitiivne info- ja meelelahutussüsteem ning üks parimaid aktiivveermikke omas segmendis (DCC Pro), mis tagab suurema mugavuse ja parema dünaamika. Lisavarustuses on premium-klassi mudelitelt pärit esiistmete pneumaatiline massaažifunktsioon ja IQ.LIGHT HD maatriks-esituled.
Esmaklassiline sõitjateruum
Tiguani interjööri on põhjalikult uuendatud ja ümber kujundatud. Kvaliteetsed materjalid, uued istmed ja tõhus müraisolatsioon loovad mugava sõidukogemuse. Sõltuvalt varustuspaketist on ergoActive esiistmetel nimmetoe neljasuunaline reguleerimisvõimalus ja pneumaatiline 10-kambriline survemassaaži funktsioon. Istmetel saab aktiveerida automaatselt käivituva istmesoojenduse või –jahutuse, kui välistemperatuur vastavalt tõuseb või langeb. See funktsioon on reeglina saadaval ainult luksusklassi mudelites. Lisavarustusse kuuluv uus akustikapakett võimaldab oluliselt vähendada müra sõitjateruumis.
Juhiala Digital Cockpit võimaldab kasutada mitmesuguseid digitaalseid teenuseid ja rakendusi. Kuni 15-tollise diagonaaliga ekraan kuvab olulisi funktsioone nagu navigeerimine, helisüsteemi ja kliima juhtimine ning on kiirelt otseteedega kohandatav. Digitaalse näidikupaneeli navigatsioonivaade näitab konkreetset sõidurada ja suunab juhti seda õigel ajal vahetama.
Uus on miniekraaniga pöördnupp, mis meenutab nutikella ja mida saab kasutada sõidurežiimide, raadio helitugevuse või ka taustavalgustuse värvide seadmiseks. Paljusid sõiduki- ning teabe- ja meelelahutusfunktsioone saab hõlpsalt seadistada uue IDA häälassistendi abil. Häälassistent vastab küsimustele, millele vastuste leidmiseks kasutab see erinevaid andmebaase. Volkswagen on esimene autode suurtootja, kes lisab Chat GPT põhivarustusse.
Rohkelt abisüsteeme põhivarustuses
Paljud mugavus- ja abisüsteemid on põhivarustuses. Nende seas nii Side Assist (reavahetussüsteem), Front Assist (autonoomne hädapidurdus), Lane Assist (reahoidmissüsteem) ja Rear View (tahavaatekaamera), aga ka dünaamiline liiklusmärkide tuvastus.
Samuti on saadaval lai valik lisavarustust: Park Assist Plus ja Park Assist parkimisabisüsteemi mälufunktsioon jätab meelde auto parkimismanöövrid kiirustel alla 40 km/h ja kuni 50-meetrise sõidukaugusega. Selleks peab juht ühe korra ise parkima ja parkimismanöövri salvestama. Uus on ka kaugparkimisabiline Park Assist Pro - samanimelise rakenduse abil on võimalik Tiguan parkimiskohale ja välja juhtida mobiili abil näiteks olukordades, kus parkimiskoht on kitsas ja autost väljumiseks või sisenemiseks ei jää ruumi. Trailer Assist on abiks järelhaagisega manööverdamisel. Diiselmootori ja 4MOTION5 nelikveo kombinatsioon võimaldavad vedada kuni 2300 kg raskusega haagist.
Kokkuvõtteks saab Tiguani puhul teha linnukesed pere-linnamaasturite klassis kõigisse õigetesse kastidesse: ta on ruumikas, kvaliteetne ja hea väljanägemisega.
Vaata lähemalt SIIT.
* Täiselektriline sõiduulatus määratakse kõige madalama varustusastmega eHybridi veeremiskatsel vastavalt kergsõidukite üleilmsele ühtlustatud katsemenetlusele (WLTP). Tegelik WLTP-põhine täiselektriline sõiduulatus võib olenevalt varustustasemest erineda. Tegelik täiselektriline sõiduulatus sõltub sõidustiilist, kiirusest, mugavusfunktsioonide või lisavarustuse kasutamisest, välistemperatuurist, reisijate arvust, läbitava maastiku omapärast ning aku vananemis- ja kulumisastmest.