Tallinna linnavalitsus algatas Kesklinnas Hobujaama 12 ja 14 kinnistute ning lähiala detailplaneeringu, millega võimaldatakse ehitada sinna uusi hooneid ja linnale kuuluvale alale rajatakse avalik park.
Hobujaama busside seisuplatsi asemele rajatakse park
Planeeritav 1,89 hektari suurune maa-ala asub Sadama asumis Hobujaama ja Ahtri tänava nurgal, mis praegu on kasutuses peamiselt parkla ja linnaliinibusside seisuplatsina.
Detailplaneeringu eesmärk on maa-ala ümber kruntida ja määrata ehitusõigus kuni 11-korruseliste äri- või eluhoonete ehitamiseks, kavandada uus linnapark ja seada üldised maakasutustingimused. Kuna piirkonnas on puudus rohealadest, siis kavandatakse alale võimalikult palju uut haljastust, milleks on planeeritava ala keskele ette nähtud uus park.
Linnaplaneerimise valdkonna abilinnapea Madle Lippus märkis, et Hobujaama, Ahtri ja Jõe tänava ümbrus on lähiajaloos näinud palju linnaehituslikke muutusi. «Näiteks taasiseseivunud Eesti esimene ambitsioonikas katse luua terviklik ja arhitektuurselt kõrgetasemeline linnaruum Rotermanni kvartali näol, kuid suur osa sellest muutusest on keskendunud hoonetele ja tänavaruumile. Nüüd on Tallinna linnas parkide tulemise aeg ning saab rõõmustada, et planeeringulahenduses ette nähtud pargiala suurus on mitu korda suurem, kui on Rotermanni kvartali kiviväljak,» ütles Lippus.
Varasema, ligi 15 aastat tagasi alale kehtestatud detailplaneeringu elluviimises ei jõudnud Tallinna linn ja OÜ PalmGrupp kokkuleppele. Selle aja jooksul on muutunud ka piirkonna vajadused ja eesmärgid – Hobujaama tänavale on ehitatud sadamasse viiv trammitee ning vajadus rohkemate haljasalade järele on kasvanud.
Planeering näeb ette ka pargialale maastikuarhitektuuri võistluse korraldamise, ülejäänud kruntidel on arhitektuurikonkursi korraldamine soovituslik.