Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

TALENTIDE LINN Poliitilise oponendi naeruvääristamine kõrgel kunstilisel tasemel (11)

Copy
Kaarli puiestee äärne kõnnitee on peale rekonstrueerimist täitunud ülekäiguraja märkidega.
Kaarli puiestee äärne kõnnitee on peale rekonstrueerimist täitunud ülekäiguraja märkidega. Foto: Madis Veltman

Tallinna linnavalitsuses on järjekordne jalgrattaliikluse teemaline konflikt, milles abilinnapea Kristjan Järvani (Isamaa) kureeritav transpordiamet on muutnud abilinnapea Pärtel-Peeter Perele (RE) alluva keskkonna- ja kommunaalameti rajatud Kaarli puiestee rattatee naeruväärseks sinna ohjeldamatult paigaldatud jalakäijate ülekäiku tähistavate liiklusmärkide ja vöötradadega.

«Poliitilise oponendi naeruvääristamine kõrgel kunstilisel tasemel,» öeldakse selle kohta linnavalitsuse koridorides. Linnavalitsuse liikmete omavahelises internetivestluses olevat kõigepealt abilinnapea Madle Lippus (SDE) esitanud ettevaatliku küsimuse, et ega Kaarli puiesteele juhuslikult liiga palju märke ei saanud. Ka linnapea Jevgeni Ossinovski olevat soovitanud asi mõistlikule tasemele viia.

Pere ja Järvani vaheline vestlus jõudis, nagu korduvalt varemgi, sotsiaalmeediasse. Pere teatas Facebooki grupis «Linnad ja liikuvus», et asjaga tegeleb transpordiamet ning ta on palunud Järvanil need eemaldada.

Järvan tulistas sealsamas vastu: «Pärtel-Peeter Pere, kuna sa töömeilile pole jätkuvalt vastanud, siis äkki tuleb vastus siin. Need märgid saab eemaldada, aga selle eeldus on ka rattatee märkide ja õiguste eemaldamine, sest vastasel korral ei ole bussipeatusest või sinna liikuvatel inimestel eelisõigust liikumiseks. Ilma märkideta puudub ülekäiguradadel juriidiline tähendus. Märkide kaotamisel tekib segaala, mis juriidiliselt on jaotatud ilma juriidilise tähenduseta.»

Järvan jätkas: Tallinnas on küll juba vähemalt kolm ratturit, aga jalakäijate liikumine on kindlalt prioriteet – eeskätt nii olulises peatuses. Kas võib siis järeldada siit, et rattatee märkide eemaldamine koos ülekäigumärkidega on kooskõlastatud?»

Pere ütles Postimehele, et kirjutas 31. oktoobril Järvanile, et see on jabur ning liiklusmärgid tuleb maha võtta. «Lisaks rääkisin isiklikult näost näkku Kristjaniga sellest sõbralikult volikogu istungil. Alguses ta protesteeris. Õnneks ka Madle Lippus ja isegi linnapea Jevgeni Ossinovski kirjutasid, et see olukord tuleb lahendada. Järvan pole minule sel teemal ühtegi küsimärgiga lauset ega kooskõlastuse taotlust saatnud. Viimast ei saagi teha. Liiklusmärgid ja liikluskorraldus – olgu ühistransport või ummikud – on Järvani vastutusvaldkond,» rääkis Pere. Järvanit ei õnnestunud Postimehel täna tabada. Facebookis kirjutas Järvan: «Ma ei arva, et see on Tallinna linnaruumile vääriline lahendus ja selle pärast asumegi seda muutma.»

Tagasi üles