Kaitseväe pioneeripataljon laseb järgmise nädala teisipäeval Harjumaal Tallinna-Pärnu maanteel õhku Kanama viadukti, et harjutada vaenlase edasimineku takistamist.
Kaitseväe pioneerid lasevad Kanama viadukti õhku (1)
Lammutamisele mineva viadukti varistamine lõhkeaine abil annab kaitseväele kogemusi viivitustegevuse korraldamiseks taktikaliste tugipunktide juures. Ka vähendab silla õhkulaskmine lammutustööde aega.
Lõhkamistööde juht on kapten Urmas Tonto 1. jalaväebrigaadi pioneeripataljonist.
Tema sõnul on kaitseväe pioneeripataljoni üks ülesannetest vastase edasimineku peatamine või raskendamine ning omade üksuste liikumisvõimaluste tagamine. Kanama viadukti õhkulaskmine annab suurepärase võimaluse harjutada nende ülesannete täitmist reaalse objektiga.
Koos pioneeripataljoniga võtavad Kanama viadukti lõhkamistööde ettevalmistustest osa Tapal paikneva NATO lahingugrupi Suurbritannia pioneerid ja Kaitseliidu Lääne malev.
Transpordiameti sillaanalüütik Olari Valter märkis, et pärast viadukti ümberehitust saab selle kandevõime olema senise 80 tonni asemel 360 tonni. Uus viadukt võimaldab transportida kaitseväe tehnikat ja eriveoseid.
Liiklussõlme rekonstrueerimistöid tegeva GRK Eesti ASi projektijuht Lauri Kanarbik märkis, et varistamine toimub hilja õhtul ning juba hommikuks on kavas üks maantee sõidusuund saada lammutusprahist vabaks. «Peale seda taastame seal liikluse 2+1 sõidurajaga teena,» lausus ta.