Päevatoimetaja:
Margus Martin

FOTOD Kanama viadukt pandi kinni (7)

Copy

Sellest nädalast suleti liiklusele Tallinna ringtee Kanama viadukti ülesõit ning Tallinna–Pärnu maantee ja Tallinna ringtee liiklust hakkasid reguleerima foorid.

Tallinna–Pärnu maanteel ja Tallinna ringteel liiklejatel tuleb arvestada täiendava ajakuluga. Ajutine liikluskorraldus kehtib 4. novembrist kuni järgmise aasta kevadeni.

Viadukti ja selle lähiala rekonstrueerimistööde ajal on liiklus üle viadukti täielikult suletud ning Tallinna ringtee liiklus pääseb üle Tallinna–Pärnu maantee ajutiste fooriristmike abil. Kogu ehitusobjekti piires kehtestatakse kiiruspiirang 50 km/h.

«Praegune viadukt on aastakümneid vana ning amortiseerunud, mistõttu ei ole see enam ohutu ega vasta tänapäevastele nõuetele. Vana viadukti lammutamine ja uue rajamine aitab parandada liiklusohutust ning loob sõjaväetranspordile, raskeveokitele ja eriveostele võimaluse kasutada liikumiseks seniste kõrvalteede asemel viadukti, muutes liikumise mugavamaks ja sujuvamaks,» ütles transpordiameti põhja osakonna juhataja Viktor Kisseljov.

Tallinna–Pärnu maanteel liiklejad peavad arvestama kahe fooriristmikuga, üks enne ja teine pärast viadukti. «Autojuhid, kes soovivad Tallinna poolt tulles siirduda vasakule Tallinna ringtee suunas, peavad maanteel tegema tagasipöörde. Pikem lisatee on ringteel Keila poolt Tallinna suunas sõitjatele, kes vasakus suunas maanteele keerata ei saa ja nemad suunatakse Juuliku viaduktile,» selgitas töid tegeva GRK Eesti projektijuht Lauri Kanarbik.

Ajutine liikluskorraldus jääb kehtima kuni järgmise aasta maini. Liiklus peatatakse täielikult üksnes lühikeseks ajaks viadukti lammutuse ajal novembri keskpaigas.

Uue Kanama viaduktiga tagatakse kandevõime, mida on vaja kaitseväetehnika või eriveoste transportimisel. Kanama sõlme rambid viiakse Tallinna–Pärnu maanteest eemale, sellega on võimalik põhiteel tõsta liikumiskiirust ja likvideeritakse ohtlikud ristumised, mida seni olid sunnitud tegema rampidele ja nendelt maha liikujad. Rahula tagasipöördekoha likvideerimise ja kogujatee ehitusega suletakse liiklusohtlik Rahula tagasipööre.

Kanamal ehitab GRK Eesti, omanikujärelevalvet teevad Toomtsentrum ja Teehoiu Partnerid. Tööde maksumus on 13,8 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks. Investeeringut kaasrahastab 5,05 miljoni euroga Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) läbi sõjalise mobiilsuse projekti EstMilMob.

Värskelt rajatud viadukt on plaanis avada suve alguses, kõikide tööde valmimisaeg on 2025. aasta septembri lõpp.

Tagasi üles