Aeg, mil rahvusvaheliste kullersaadetiste vormistamiseks täideti pastakaga isekopeeruvaid saatelehti ning kullerite tellimine käis vaid telefoni teel, on kauge minevik. Täna on DHL Group kasvanud maailma juhtivaimaks logistikaettevõtteks, mis keskendub keskkonnasõbralikkusele, töötajate karjääriarengule ning klientidele kiire ja kvaliteetse teenuse pakkumisele.
DHL juhib jätkusuutlikku innovatsiooni ja seab uued standardid töötajate heaolule
Rahvusvahelise logistikavõrgustiku oluline osa Eestis
DHL Group on rahvusvaheline kontsern, mis sai alguse 1969. aastal, kui kolm entusiasti võtsid ette midagi tol ajal revolutsioonilist – otsustati saata dokumente lennukiga San Franciscost Honolulusse. Sellest ideest kasvas välja täiesti uus ärisektor – rahvusvaheline lennukullerteenus, mis muutis logistikatööstust jäädavalt.
Tänaseks on DHL-ist saanud maailma juhtiv logistikaettevõte, mis tegutseb enam kui 220 riigis. Ettevõtte osakonnad pakuvad laia valikut teenuseid alates riiklikust ja rahvusvahelisest pakiveost kuni e-kaubanduse tarnete ja täitmislahendusteni. Lisaks hõlmab valik rahvusvahelist ekspressteenust, tee-, õhu- ja meretransporti ning tööstusliku tarneahela haldust ja erilahendusi. Just erilahendused, suunatud näiteks tehnoloogia, loodusteaduste, tervishoiu ja autotööstuse sektoritele, on aidanud ettevõttel tõusta oma valdkonna tippu.
DHL Groupis töötab üle 594 000 inimese, kellest umbes 116 000 tegutsevad lennutranspordi kaudu kiirkulleriteenust pakkuvas DHL Expressi üksuses. Eestis alustati tegevust 1993. aastal ning siin töötab veidi üle 140 inimese.
Sihiks on rohelisem jalajälg kõikides tegevustes
Suures logistikaettevõttes, kus CO2-jalajälje vähendamine on esmatähtis, on astutud konkreetsed sammud jätkusuutlikuma tuleviku tagamiseks. DHL Group on seadnud ambitsioonika eesmärgi viia kõik logistikaga seotud heitkogused aastaks 2050 nulli.
«Seda eesmärki saame täita üksnes koos oma klientidega, kellel on meie kaudu võimalus märkimisväärselt vähendada saadetistega seotud CO₂-heitmeid,» ütleb DHL Express Estonia AS-i tegevjuht Kristina Laaneots.
Näiteks saavad kliendid valida saadetise lennukiga kohaletoimetamiseks fossiilkütuse asemel SAF kütuse (Sustainable Aviation Fuel), mis on fossiilkütustele keskkonnasõbralik alternatiiv. Selle abil on võimalik süsinikujalajälge 80 protsendi võrra vähendada, kuna toorainena kasutatakse taaskasutatavaid jääke ja jäätmeid. Osa kütust saadakse ka taimsetest allikatest.
«Lisaks oleme DHL-i klientidele välja töötanud GoGreen pluss teenuse. See võimaldab täpselt mõõta saadetiste keskkonnamõju. Samuti liigume jõuliselt edasi oma autopargi elektrifitseerimisega ja teeme esimesi samme grupitasandil elektriliste kaubalennukite kasutuselevõtuks,» selgitab Laaneots.
Töötajakeskne ettevõte, kus õppimine ja areng algab esimesest tööpäevast
DHL Express paistab silma töötajakeskse lähenemisega, kus õppimine ja areng algavad kohe esimesel tööpäeval. Ettevõtte kultuuri keskmes on kolleegide vastastikune tugi, elukestev õpe ja ühine liikumine edasiste eesmärkide suunas.
«Kui meiega liitub uus töötaja, algab tema peaaegu aasta kestev sisseelamisprogramm. Järgemööda läbib ta e-õppemooduleid ja klassiruumikoolitusi ning talle avanevad siseveebis uued teemalehed. Töötajatele pakume võimalust minna kullerile töövarjuks, et saada aru meie põhiteenusest ja kliendikesksest lähenemisest,» kirjeldab protsessi personalijuht Inge Lusti.
«GoGreeni spetsialisti programmi kaudu tutvustame töötajale meie keskkonnahoiu põhimõtteid ja näitame, kuidas igaüks saab oma tegevustega jätkusuutlikum olla. Alustuseks läbib töötaja e-koolituse, seejärel jätkatakse konkreetsemate sammudega, kus töötaja saab ise valida sobivaid tegevusi, et saada GoGreeni spetsialistiks. Tegevuste hulka kuuluvad näiteks keskkonnasõbralike harjumuste kujundamine kodus ja kontoris, digiprügi vähendamine, GoGreen GEMBA käigud, keskkonnahoiuüritustel osalemine,» lisab pideva parenduse juht Joanna Helmik.
«Pidev parendamine on meie töö lahutamatu osa. Näiteks GEMBA käikudel ja väljasõitudel saame kontrollida oma protsesside kliendikesksust ja efektiivsust ning leida kitsaskohti, kus saaksime paremini tegutseda. Lisaks kasutame 5S meetodit, et hoida korras töövahendid ja digikeskkonnad. Oleme kõiki protsesse pidevalt täiendanud, et olla võimalikult keskkonnasäästlikud kõikides oma tegevustes,» täiendab Helmik.
Ettevõttes pööratakse suurt tähelepanu ka juhtide arendamisele. Loodud on regionaalsed ja riikideülesed arendusprogrammid: programm DHL4Her (suunatud juhtivatel ametikohtadel olevatele naistele), CIS (Certified International Specialist) ja CIM (Certified International Manager) koolitusprogrammid, mis on mõeldud juhtide täiendamiseks, andes ühtlasi võimaluse kasvada uutesse ametikohtadesse.
Karjäärivõimalused ei piirdu ainult oma osakonna või riigiga. Suur rahvusvaheline ettevõte pakub laia valikut võimalusi ka väljaspool Eestit. «Meil on grupisisene karjäärikeskus, mille kaudu saame kaardistada oma praegused kompetentsid, seada järgmised sammud ja leida e-koolitusi oskuste arendamiseks. Vastavalt oma oskustele ja soovidele on võimalik avastada grupiüleseid tööpakkumisi,» märgib Lusti. Lisaks oma erialale saavad töötajad oskusi arendada ka teistes valdkondades – näiteks on kõik ettevõttesiseste koolituste läbiviijad just ettevõtte töötajad ning koolitada saab nii Eesti kui teiste Euroopa riikide DHL Expressi ettevõtetes.
Ettevõte julgustab ka vabatahtliku töö tegemist. Programm DHL’s Got Heart toetab töötajaid, kes osalevad vabatahtlikus tegevuses. Need võivad olla väga mitmekesised. «Võid olla mõnele töötajale keeleõppes abiks, käia abivajajatele toeks või tegeleda hoopiski mõne teise südamelähedase teemaga. Töötajad, kes teevad vabatahtlikku tööd, saavad ühe vaba päeva aastas lisaks,» lisab Laaneots.
Jätkusuutlik lähenemine töötajate heaolule
Et töötajate heaolu oleks tagatud parimal viisil, on ettevõttes programm Fit for Work & Fit for Life, mis toetab töötajate füüsilist, emotsionaalset ja vaimset heaolu. Lisaks on töötajate soodustuste paketis täiendav tervisekindlustus, mis aitab terviseteemadega kiiresti ja mugavalt tegeleda. «Meie siseveeb koondab vajalikke ja huvitavaid artikleid, videoloenguid ja kogemuslugusid. Kel soovi, saab osaleda kaks korda nädalas virtuaalsetes teadlikkuse minutites (Mindfulness Minutes), mida viivad läbi meie oma töötajad. Töötajale on aastas ette nähtud kaks tervisepäeva, mida saab kasutada endale sobival ajal,» täiendab Laaneots.
Lisaks märgatakse ja tunnustatakse oma inimesi. Näiteks selgitatakse igal aastal toimuval kulleritele pühendatud päeval välja aasta kuller. See on ettevõtmine, kus kogu tiimiga elatakse kaasa kullerite osavusülesannete lahendamisele ning kardi- ja vigursõidu oskustele. Osavaim kuller sõidab ettevõtet esindama Kesk-Euroopa regiooni kullerite võistlusele.
«Oleme üksteisega üle maailma tihedalt seotud ning meie jaoks on oluline veeta mõnusalt aega üheskoos. Käime ühistel matkadel, vaatame filme, jalgpalli ja mängime lauamänge, peame kontoripidusid, maalime ja meisterdame vahvaid asju ning sirutame ja tangotame. Ütleme üksteisele aitäh tubli töö eest ja oleme õnnelikud, et meil on suurepärased kolleegid, kellega koos nii ägedas ettevõttes töötada,» võtab Lusti kokku.
Tutvu lähemalt www.dhl.com