Järgmisest nädalast suletakse liiklusele Tallinna ringtee Kanama viadukti ülesõit ning Tallinna–Pärnu maantee ja Tallinna ringtee liiklust hakkavad reguleerima foorid.
Kanama viadukt pannakse kuni kevadeni kinni
Tallinna–Pärnu maanteel ja Tallinna ringteel liiklejatel tuleb arvestada täiendava ajakuluga. Ajutine liikluskorraldus kehtib 4. novembrist kuni järgmise aasta kevadeni.
Viadukti ja selle lähiala rekonstrueerimistööde ajal on liiklus üle viadukti täielikult suletud ning Tallinna ringtee liiklus pääseb üle Tallinna–Pärnu maantee ajutiste fooriristmike abil. Kogu ehitusobjekti piires kehtestatakse kiiruspiirang 50 km/h.
«Kanama liiklussõlme ehitus on transpordiameti jaoks üks olulisemaid objekte. Praegune viadukt on aastakümneid vana ning amortiseerunud, mistõttu ei ole see enam ohutu ega vasta kaasaegsetele nõuetele. Vana viadukti lammutamine ja uue rajamine aitab parandada liiklusohutust ning loob sõjaväetranspordile, raskeveokitele ja eriveostele võimaluse kasutada liikumiseks seniste kõrvalteede asemel viadukti, muutes seeläbi liikumist mugavamaks ja sujuvamaks,» ütles transpordiameti põhja osakonna juhataja Viktor Kisseljov.
«Tegemist on tiheda liiklusega alaga ning oleme ajutisi ümbersõite planeerides püüdnud tagada võimalikult mugavad lahendused ja liiklejatele väikseima täiendava ajakulu. Tallinna–Pärnu maanteel liiklejad peavad arvestama kahe fooriristmikuga, üks enne ja teine pärast viadukti. Need autojuhid, kes soovivad Tallinna poolt tulles siirduda vasakule Tallinna ringtee suunas, peavad maanteel tegema tagasipöörde. Pikem lisatee on ringteel Keila poolt Tallinna suunas sõitjatele, kes vasakus suunas maanteele keerata ei saa ja nemad suunatakse Juuliku viaduktile,» selgitas rekonstrueerimistöid teostava GRK Eesti AS projektijuht Lauri Kanarbik.
Ajutine liikluskorraldus jääb kehtima kuni järgmise aasta maini. Täiendavad liikluspiirangud ja täielik liikluse peatamine toimub üksnes lühikest aega viadukti lammutustööde ajal novembri keskpaigas.
Uue Kanama viaduktiga tagatakse kandevõime, mida on vaja kaitseväetehnika või eriveoste transportimisel. Kanama sõlme rambid viiakse Tallinna–Pärnu maanteest eemale, sellega on võimalik põhiteel tõsta liikumiskiirust ja likvideeritakse ohtlikud ristumised, mida seni olid sunnitud tegema rampidele ja nendelt maha liikujad. Rahula tagasipöördekoha likvideerimise ja kogujatee ehitusega suletakse liiklusohtlik Rahula tagasipööre.
Ehitustöid teeb GRK Eesti AS. Omanikujärelevalvet teevad OÜ Toomtsentrum ja OÜ Teehoiu Partnerid. Tööde maksumus on 13,8 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks. Investeeringut kaasrahastab Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) 5,05 miljoni euro ulatuses läbi sõjalise mobiilsuse projekti EstMilMob, mille eesmärk on parandada Tapa linnaku suunalisi transpordiühendusi järgmise kolme aasta jooksul.
Värskelt rajatud viadukt on plaanis avada suve alguses, kõikide tööde valmimisaeg on 2025. aasta septembri lõpp.