Värske ja uuendusliku välimusega Volvo EX30-l on minimalistlik sisustus ning täiesti uus elektriline platvorm. Täiselektrilises linnamaasturis sulanduvad ühte Skandinaavia disain, tipptasemel tehnoloogia ja heitmevaba sõit, luues põneva ja keskkonnateadliku sõiduelamuse. Mudelivalikus on kolm erinevat jõuallikat ja varustustaset ning EX30 baasmudeli hind algab Eestis 38 600 eurost.
Täiselektrilises Volvo EX30 linnamaasturis sulanduvad ühte Skandinaavia disain, tipptasemel tehnoloogia ja heitmevaba sõit.
Ainult 50-eurose automaksuga aastas klapib EX30 kokku igakülgselt säästliku mõtteviisiga ning laoautode hea valik Eestis toob ta ostjale kätte veel enne selle aasta lõppu.
Palju auhindu
Volvo EX30 maailma esmaesitlus oli 2023. aasta suvel ja auto on võitnud rohkelt tunnustusi. Täiselektriline EX30 on saanud maineka World Car Awardsi auhinna ja kannab nüüd 2024. aasta maailma linnaauto tiitlit. Lisaks valiti see Volvo Carsi kõigi aegade väikseim linnamaastur New Yorgi rahvusvahelisel autonäitusel maailma kolme parima auto hulka.
Volvo EX30 on saanud maineka World Car Awardsi auhinna ja kannab nüüd 2024. aasta maailma linnaauto tiitlit.
Mainekal Red Dot disainikonkursil pälvis Volvo EX30 parima tootedisaini auhinna. Auhinnaga tunnustatakse tipptasemel disaini, mis põhineb hea tootekujunduse neljal põhiprintsiibil: funktsionaalsus, silmapaistvus, kasutuskvaliteet ja vastutustundlikkus.
Ta on võitnud mitmeid olulisi auhindu, sealhulgas ajakirja Car & Design 1984. aastal asutatud maineka disainiauhinna, ajakirja The Sun aasta auto tiitli, The Sunday Times’i aasta väikese linnamaasturi auhinna ja ajakirja Top Gear ökosõdalase nimetuse.
Uus täiselektriline Volvo EX30 on leidnud tee ka eestlaste südameisse. 2024. aasta alguses Eestis esitletud väike linnamaastur on konkurentsitu liider ehk ostetuim mudel omas segmendis.
Uus täiselektriline Volvo EX30 on leidnud tee ka eestlaste südamesse olles konkurentsitu liider ehk ostetuim mudel omas segmendis.
Koos teiste elektriliste Volvo mudelitega EX40 ja EC40 juhib ta üheksa viimase kuu kokkuvõttes müügitabelit täielektriliste preemiumautode hulgas traditsiooniliste automarkide seas.
Mugav ja praktiline
EX30 on Volvo väikseim linnamaastur. Kuigi välimuselt kompaktne, on sisemus ruumikas, mahutades ära kõik vajaliku.
Esimesena püüab Volvo EX30 pilku oma elegantsi ja kaasaegse disainiga. Puhtad jooned, julge iluvõreta ninaosa koos valgustatud Volvo logo ja silmatorkavate Thori vasarast inspireeritud LED-esituledega annavad sõidukile tugeva ja enesekindla hoiaku.
Volvo EX30 armatuurlaud on ülimalt minimalistlik. Peale suure keskekraani ja mõnede ventilaatoriavade ei olegi seal tegelikult palju muud. Erinevaid materjale ja tekstuure sisaldav nutikas disain annab hästi edasi auto esmaklassilise olemuse.
Keskkonsool on targalt läbi mõeldud. Kahe esiistme vahelisel käetoel on elektrilised aknalülitid ja kaks väljalibistatavat topsihoidjat. Nende all on libisemiskindla põhjaga panipaik, mida saab kasutada suuremate esemete hoiustamiseks. Keskekraani all asub laadimisalus kahele nutitelefonile.
Ustel ei ole mingeid juhtnuppe, kõlareid ega lüliteid. On vaid taaskasutusmaterjalist elegantselt vormitud plastik, mis kontrastiks artdecolikule harjatud alumiiniumist käepidemele. Selline lahendus pakub paremaid hoiustamisvõimalusi uksetaskutes.
Kuigi väike, on EX30 nutikalt ruumikas. Ees on rohkelt pea- ja küünarnukiruumi ning mitmeti reguleeritav sõiduasend. Istmed on äärmiselt mugavad ning ka tagareas on väikese auto kohta piisavalt palju ruumi.
Pagasiruumi maht - 318 liitrit - on üldjoontes võrreldav teiste sama suurte luukpäradega. Kapoti all olev väike panipaik frunk on hea koht laadimiskaablite hoiustamiseks.
Liikluses selgub, kui rafineeritud Volvo EX30 tegelikult on. Alla 2000 kilogrammi jääva täismassi ja hea häälestusega väike Volvo liigub rahulikult ja vaikselt, näidates oivalist paindlikkust suuremate ja väiksemate konaruste ületamisel. See on järjekordne tunnustus Geely inseneridele, kes konstrueerisid sõiduki platvormi, ja Volvo inseneridele, kes seda täiustasid.
Esmaklassilisele sõidutundele aitab kaasa vaikne interjöör. Erinevalt mõnest odavamast elektriautost ei ole EX30-s heliisolatsiooni pealt kokku hoitud ja salong on linnas sõites vaikne.
Minimalistlikus ja kasutajasõbralikus sisekujunduses domineerib suur vertikaalne puutetundlik keskekraan. See intuitiivne info- ja meelelahutussüsteem pakub mitmeid funktsioone, sealhulgas navigatsiooni- ja ühenduvusvõimalusi. Apple CarPlay ja Android Auto integreeruvad sujuvalt nutitelefoniga, pakkudes ühendatud ja isikupärast sõidukogemust.
EX30 audiodisain on lahendatud armatuurlaual oleva mitme kõlariga heliribaga. Kvaliteetne Harman Kardoni helisüsteem on Plus ja Ultimate mudelite standardvarustuses.
Turvalisus uuel tasemel
Täiselektriline Volvo EX30 on on täpselt nii turvaline, nagu ühelt Volvolt oodata võib. EX30 tipptasemel turvafunktsioonid põhinevad Volvo Carsi ainulaadsetel ohutusalastel teadmistel ja tegelikest õnnetustest saadud uuringutel. Lisaks ülitugevast terasest turvapuurile ja turvapatjadele tagavad uues Volvo EX30-s ohutuse täiustatud uued aktiivsed turvafunktsioonid ja juhiabisüsteemid, mis kasutavad arvukaid andureid, radareid ja tehnoloogiat ning aitavad kaitsta inimesi nii autos kui ka väljaspool seda.
Turvalisuse tagavad uued aktiivsed turvafunktsioonid ja juhiabisüsteemid, mis kasutavad arvukaid andureid, radareid ja tehnoloogiat ning aitavad kaitsta inimesi nii autos kui ka väljaspool seda.
Näiteks on Volvo EX30-l vastav hoiatus, mis annab visuaalselt ja helisignaalidega märku, kui ukse avamise hetkel on lähenemas jalgrattur või jalakäija. See aitab vältida kokkupõrkeid tiheda liiklusega tänavail, kus jalgrattur sõidab vastu avatud autoust - mõnes linnas moodustavad need kuni viiendiku kõigist teatatud jalgrattaõnnetustest. EX30 standardvarustuses olev juhi hoiatussüsteem tuvastab autos oleva spetsiaalse sensori abil silmade ja näo liikumise järgi, kas juht on hajameelne, unine või muul moel tähelepanematu, isegi kui ta ise ei pruugi seda märgata.
EX30 uus jalgratturi hoiatussüsteem annab visuaalselt ja helisignaalidega märku, kui ukse avamise hetkel on lähenemas jalgrattur või jalakäija.
Uus automaatne pidurdusfunktsioon aitab vältida õnnetusi ristmikel, sekkudes, kui ristisuunas läheneb ootamatult teine sõiduk. Funktsioon pidurdab kuni peatumiseni, aidates sel moel kokkupõrget vältida või leevendada. Pilot Assist ühendab adaptiivse püsikiirusehoidiku ja sõidureavahetuse abisüsteemi, pakkudes mugavaid sõiduvõimalusi ja lisades igale sõidule täiendavat turvalisust.
Sõiduulatus, kiirendus ja sõidurežiimid
EX30 muljetavaldav sõiduulatus sobib nii igapäevasteks sõitudeks kui pikemateks reisideks. Võimas kiirlaadimine tagab, et veedad vähem aega laadimas ja rohkem aega teel, kuna aku jõuab 10%-lt 80%-le kõigest 27 minuti jooksul.
Valikus on kolm jõuallikat. Kahe 272 hj ühemootorilise ja tagaveolise - Single Motor ja Single Motor Extended Range - sõiduulatused on vastavalt 344 ja 375 km. Kahe mootoriga nelikveolisel variandil on võimsust kuni 428 hj, nimeks Twin Motor Performance ja sellega saab vahepealse laadimiseta sõita 450 km kaugusele.
Ühe mootoriga autod suudavad kiirendada nullist sajani umbes 5,5 sekundiga, mis on väikese elektriauto puhul väga hea tulemus. Kaksikmootori jõudlus on klass omaette, sest kiirendab auto sajani 3,6 sekundiga. See omakorda tähendab, et kuigi EX30 on Volvo väikseim mudel, on see kõige äkilisema kiirendusega.
Kaksikmootori jõudlus kiirendab Volvo EX30 sajani 3,6 sekundiga. Väikseim mudel on kõige äkilisema kiirendusega Volvo.
Strateegiliselt paigutatud akupakk tagab madala raskuskeseme, suurendades sõiduki stabiilsust ja lihtsat juhitavust. Regeneratiivne pidurisüsteem mitte ainult ei suurenda efektiivsust energia kogumisega pidurduse ajal, vaid pakub ka loomulikku ja progressiivset piduritunnetust, muutes iga peatumise kontrollitud ja enesekindlaks manöövriks.
Mitu erinevat sõidurežiimi kohanevad juhi eelistustega. Muuhulgas on valikus Eco-režiim võimalikult suure sõiduulatuse jaoks ja Dynamic-režiim sportlikuma tunde tekitamiseks. Kohanduvad regeneratiivsed pidurdusseaded lisavad sõidukogemusele isikupära, võimaldades juhtidel häälestada efektiivsuse ja jõudluse tasakaalu. Isegi kui baasmudelil on piisavalt võimsust, saab Volvo EX30-t sõiduomaduste poolest väga rahulikuks autoks nimetada. Tegemist pole küll mingi rallipüssiga, kuid see on piisavalt terav, et pakkuda mõistlikult meelelahutuslikku sõitu isegi siis, kui kiirenduse uudsus on kadunud.
Taaskasutus on moes
Volvo pühendumus jätkusuutlikkusele ulatub tootmisprotsessist kuni sõiduki eluea lõpuni. Aku on pika elueaga ja taaskasutatav, haakudes brändi ambitsiooniga toetada säästvat ringmajandust.
Kaasaegsel elektrisõidukil on lahe, osaliselt taaskasutusmaterjalidest interjöör. See on avar ja õhuline, millele aitab kaasa hiiglaslik panoraamkatus. Neli erineva teemaga interjööri on seotud konkreetsete välisvärvidega. Volvo pühendumine materjalide taaskasutusele on muljetavaldav. Sünteetilisest nahast istmete valmistamisel kasutatakse põhjamaist männiõli, et kompenseerida osa materjali naftasisaldusest, istmepolstrite tugevduseks on kasutatud PET-pudelitest valmistatud polüesterkiudu. Ühes sisekujunduses on kasutatud vaiguga immutatud linast kangast, teises jällegi vanu plastikust aknaraame, mis on ümbertöödeldud.
Julge samm puhtama tuleviku poole
Volvo EX30 ei ole lihtsalt elektriauto, vaid avaldus Volvo pühendumisest jätkusuutlikule tulevikule ilma luksust, turvalisust või jõudlust ohverdamata. Tipptasemel tehnoloogia, Skandinaavia disaini ja keskkonnasõbralike omaduste sujuv ühendamine muudab EX30 põnevaks valikuks neile, kes otsivad kaasahaaravat sõidukogemust. Volvo EX30 paistab silma julge sammuna puhtama, rohelisema ja huvitavama autotööstuse tuleviku suunas.
Volvo EX30 ei ole lihtsalt elektriauto, vaid avaldus Volvo pühendumisest jätkusuutlikule tulevikule ilma luksust, turvalisust või jõudlust ohverdamata.
Volvo EX30-ga saad lähemalt tutvuda Info-Auto Tallinna, Tartu ja Pärnu esinduses või kodulehel volvocars.infoauto.ee.