Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Mitu kiiruskaamerat hakkab taas liiklejaid taltsutama (4)

Copy
Kiiruskaamera maanteel.
Kiiruskaamera maanteel. Foto: Ain Liiva

Neljapäeval käivitas transpordiamet neli suvel püsivalt uutesse asukohtadesse paigaldatud kiiruskaamerat. Kaamerate seadistus- ja häälestustööd on tehtud ning liikluskorraldus on viidud vastavusse uute oludega.

Transpordiamet vahendas pressiteates, et kaamerakabiinide eesmärk on vähendada lubatud sõidukiiruse ületamisi liiklusohtlikes kohtades, mis omakorda aitab vähendada liiklusõnnetuste arvu ja nende raskusastet. Lisaks aitavad kiiruskaamerad kontrollida sõidukijuhtide liikluskäitumist.

Uued kiiruskaamerakabiinid asuvad Tallinn–Tartu–Võru–Luhamaa maantee 104,2 kilomeetril, Tartu–Tallinn suunal, Tallinn–Tartu–Võru–Luhamaa maantee 104,1 kilomeetril, Tallinn–Tartu suunal, Tallinn–Pärnu–Ikla maantee 142,6 kilomeetril, Ikla–Pärnu suunal ning Tallinn–Pärnu–Ikla maantee 142,8 kilomeetril, Pärnu–Ikla suunal.

Transpordiameti teatel on Tallinn–Pärnu–Ikla maanteel Uulus paiknevate kaamerate eesmärk tagada 70 kilomeetrit tunnis kiiruspiirangu järgimine ja teeületajate ohutus lõigul, mis ei ole antud liiklussagedustel teeületajate jaoks hetkel just kõige turvalisem.

Tallinn–Tartu–Võru–Luhamaa maanteel Järvamaal Imaveres mõlemas sõidusuunas asuvate kiiruskaamerad on ameti selgitusel lisameede sõidukiiruste ohjeldamiseks järsu kurviga liiklusohtlikul teelõigul, millel on viimase viie aasta jooksul juhtunud mitmeid vigastatutega liiklusõnnetusi, sealhulgas üks hukkunuga õnnetus 2022. aastal.

Eelmisel aastal vähendas transpordiamet antud teelõigu lubatud sõidukiirust 70 kilomeetrile tunnis ning paigaldas möödasõidu keelualale kummipostid.

Eesti riigimaanteedel on 67 mõõtekabiini, millest viies on võimalik kiirust mõõta mõlemas suunas. Mõõtekabiinides on transpordiametil kasutada 34 mõõtesüsteemi, mida paigutatakse aeg-ajalt ümber. Riigimaanteede äärde kiiruskaamerakabiinide paigaldamiste uued asukohad otsustab transpordiamet.

Tingimused uuteks asukohtadeks

  • Arvutuslik riskianalüüs, mis hõlmab inimkannatanute ja hukkunute arvu, mis on lõigul plaanitavast mõõtekabiini asukohast 500 meetrit kummaski suunas;
  • Prioriteetsemad on asukohad, kus plaanitava mõõtekabiini 500 meetri raadiuses on viimase viie aasta jooksul toimunud vähemalt kolm inimkannatanuga õnnetust;
  • Plaanitava automaatse kiirusmõõtesüsteemi paigaldamise kohas, mis asub umbes 100 meetrit enne mõõtekabiini, ületab V85 (kiirus, millega liikleb 85 protsenti sõidukitest ja sellest kiiremini sõidab 15 protsenti sõidukitest) 115 protsenti kiiruspiirangust.
Tagasi üles