Politsei- ja piirivalveamet (PPA) peaks esimesed lisakäed passijärjekordade vähendamiseks saama tööle maikuus, aasta teisel poolel lisandub ka uusi dokumentide väljastamise kohti.
Lisajõud hakkavad passijärjekordi lahendama maikuust
PPA kodakondsus- ja migratsiooniosakonna juht Merike Jürilo ütles, et Tallinna teenindussaalidesse on praegu värbamisel 20 uut töötajat, kes peaksid tööle tulema maikuust. «Kõik praegused töötajad oleme rakendanud tööle täistööajaga, olemasolevatest ressurssidest on kasutatud 100 protsenti.
Lisaks otsitakse tema sõnul praegu kiiresti lahendusi, et aasta teisel poolel saaks dokumente hakata väljastama veel 25 politseijaoskonnas üle Eesti.
Võimalus interneti kaudu endale passitaotluse aeg kinni panna tekib eeldatavasti alates 2013. aastast. «Oleme selleks esitanud ka vastava lisataotluse järgmise aasta eelarvesse,» ütles Jürilo.
Siseministeeriumi kinnitusel on loomisel ka järjekorrasüsteem, mis võimaldab hakata järjekordi ja ooteaegu tsentraalselt monitoorima. «Järjekorrajuhtimine, mida süsteem võimaldaks, on vajalik ühtlase koormuse tagamiseks teenindustes. See võimaldaks vähem koormatud üksusest või piirkonnast teenindajad tuua sinna, kus järjekorrad sel ajal pikemad, hinnata läbilaskevõimet jne. Järjekorrasüsteem on ka eelduseks, et rakendada broneerimissüsteemi,» selgitas Jürilo.
Inimestel endil tasub järjekorra vältimiseks eelkõige hinnata, kas neil on ID-kaardi kõrval vaja ka passi, mis ei ole kohustuslik dokument. ID-kaarti saab taotleda ka posti ning e-posti teel ja kui lähiajal Euroopa Liidust väljaspool reisi ees ei seisa, võiks piirduda ID-kaardiga. Passi taotleja peab aga kindlasti ise kohale minema, et anda sõrmejäljed.
Kiirema asjaajamise huvides võib riigilõivu tasuda enne teenindusse minemist internetipangas ning foto võib ära teha fotograafi juures.
Sel aastal aeguvad nii 2002. kui 2007. aastal välja antud dokumendid. Viimased 10-aastase kehtivusega dokumendid aeguvad 2017. aasta alguses. Seega on dokumentide väljavahetamise kõrgaeg nii see kui järgmine aasta.