Riigilaevastik kuulutas neljapäeval välja mandri ja suursaarte vahel sõitma hakkava viienda parvlaeva ehitushanke, mille tingimuste järgi peab laeva peamine jõuallikas olema elekter.
Riigilaevastik otsib suursaarte liinile elektri jõul liikuvat parvlaeva (2)
Kaldalt laetav ja laeva akudesse salvestatavale elektrile lisaks on laevale ette nähtud biodiislil töötavad abigeneraatorid, mille kasutamine võib osutuda vajalikuks laeva opereerimisel ekstreemsemates jääoludes või muudel erijuhtudel.
Uuele parvlaevale on ette nähtud restoran, pood, puhkeala ja kajutid laevameeskonnale. Laev peab olema kohandatud liikumispuudega inimestele ja vaegnägijatele. Parvlaev peab mahutama kuni 500 reisijat ja 130 sõiduautot.
Uus parvlaev on planeeritud Virtsu-Kuivastu liini põhilaevaks, kuid on sobilik vajadusel teenindama ka Rohuküla-Heltermaa liini. Laeva projekteerimis- ja ehitushankele pakkumuste esitamise tähtaeg on 10. detsember 2024. Plaanide kohaselt valmib laev hiljemalt veebruaris 2027 ja alustab liini teenindamist sama aasta kevadel.
Riigilaevastiku arendusteenistuse direktor Sander Sääsk ütles, et laeva esmaseks energiaallikaks jääb elekter, lisaks oleme säilitanud laeva projektis ka vesinikuvalmidus.
Laeva ehitust rahastab 65 protsendi ulatuses Euroopa Liidu energiatõhususe tõstmise ja keskkonna mõjude vähendamise toetusfond.
Esialgu planeeris riik suursaarte vaheliseks viiendaks parvlaevaks suuremat vesinikul töötavat laeva, kuid ehitushange nurjus tänavu aprillis, kuna sellele ei tulnud ühtegi pakkumist.
Uus laev vahetab välja praegu mandri ja suursaarte vahel viienda laevana sõitva Regula. Alles jäävad uuemad parvlaevad Leiger, Tiiu, Tõll ja Piret.