Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Kaubandustegu 2024 – Rimile kahe kategooria võit

Copy
Artikli foto
Foto: Rimi Eesti Food AS

Kaupmeeste liit tegi teatavaks Aasta Kaubandusteo 2024 konkursi kategooriate võitjad. Grand Prix võitja selgub 9. oktoobril Kaubanduse Aastakongressil.

„Kaupmeeste liit on üle kümne aasta andnud välja Aasta Kaubandusteo auhinda, tunnustamaks aasta mõjukaimat projekti kaubandussektoris. Enne üldvõitja välja kuulutamist jagame tunnustusi alamkategooriate võitjatele, tõstmaks esile tegevusi, mis on edendanud sektoris innovatsiooni või koostööd või toonud kasu klientidele. Erinevate kategooriate silmapaistvamad projektid tulevad tutvustamisele Kaubanduse Aastakongressi laval, kus žürii valib nende seast välja grand prix võitja“, tutvustas auhindade loogikat Kaupmeeste liidu tegevjuht Nele Peil.

Sellel aastal kuulutas Kaupmeeste liit välja kategooriavõitjad viies kategoorias:

1. Aasta innovatsioon „Mehitamata kauplus Noblessneri Express”, Rimi Eesti Food AS

Rimi avas kevadel esimese toidukauplusena mehitamata poe Eestis, mille puhul on tegu täiesti uue lähenemisega nii tehniliste lahenduste kui kliendikogemuse osas. Efektiivsus, ostumugavus, kliendikesksus ja -lähedus on märksõnad, mis on iga kaupmehe jaoks muutumas järjest olulisemaks ning Noblessneri toidukauplus on näide arendusest, mis just neid valdkondi toetab. Kauplus toob kogukonda kiire ja mugava ostuvõimaluse, piirkonna vajadusi rahuldava tootevalikuga ning toidukaupluse teenindamiseks vajalike ressursside ühendamine annab võimaluse ka arvestatavaks kokkuhoiuks.

Noblessneri toidukaupluse puhul on tegemist esimese iseseisva mugavuspoega, kus kliendid skaneerivad ise oma kaubad ning tasuvad kassas nende eest pangakaardiga, ilma et peaksid kohapeal töötajatega kokku puutuma. Toidukaupluse sortimendis on umbes 600 igapäevaeluks vajalikku toodet. Poole aasta jooksul on Rimi jälginud klientide ostukäitumist uues toidukaupluses, mugandanud sortimenti vastavalt nende tagasisidele ja võib öelda, et kliendid on uuendusliku kaupluse igati hästi vastu võtnud ning ettevõte näeb siin potentsiaali viia tulevikus Rimi toidukauplused kõigi kolme Balti riigi klientideni seal, kus kliendid seda seni lootagi ei ole osanud.

2. Aasta arendusprojekt „Toidukaardi projekt üle Eesti”, Rimi Eesti Food AS

Paar aastat tagasi otsustas Eesti Sotsiaalministeerium, et toiduabi jagamise protsessi saab muuta abivajajatele väärikamaks, et nad saaks osta endale just sellist toitu, mida nad soovivad ja just siis, kui nad seda vajavad. Rimi võttis ainsana jaekettidest väljakutse vastu ning osales hankes. Unikaalse ja terves Euroopaski tunnustust leidnud ainulaadse toidukaardi arendusega tegeles kogu Rimi Baltikumi meeskond.

Ajal, mil ühiskonnas on tuline arutelu selle üle, kuidas jätkusuutlikkus ja sotsiaalne vastutustundlikkus on ettevõtetele vaid koormaks, on toidukaardi projekt ehe näide sellest, et see võib kõigile osapooltele ka kasulik olla. Rimi on sellest võitnud käibelisa, riik on leidnud väärika viisi abivajajaid toetada ning inimesed saavad määratud toetuse eest osta just seda, mida soovivad.

Kokku kandideeris aasta kaubandusteo konkursil 21 projekti. Esitatud nominentide seast valis kategooriate võitjad välja 18-liikmeline žürii. Žüriisse kuulusid kaubandusvaldkonna juhid, riigiasutuste, akadeemia, teenusedisaini ja meedia esindajad.

3. Aasta brändiuuendus „Kaubamaja uus Toidumaailm Tartus”, Kaubamaja AS

Tartu Kaubamajas olev Toidumaailm oli edukalt tegutsenud 19 aastat, kuid vajas uut hingamist. Selleks alustas Kaubmaja täiesti puhtalt lehelt. Sooviga pakkuda lõuna-eestlastele kõige mõnusamat ostukogemust, viis ettevõte läbi põhjaliku eeluuringu: milliseid tooteid ostavad eri kliendid? Kuidas liiguvad poes lõunatajad? Aga tähistajad? Mis järjekorras nad tooteid valivad? Nelja-aastase töö tulemusena sündis Eesti kõige läbimõeldum toidupoe kontseptsioon, loodud täpselt klientide vajaduste ja soovide järgi. Nii asuvad näiteks juustud ja oliivibaar veiniosakonna kõrval ning jäätis teiste magustoitude seltsis. Poe südameks sai muidugi Kaubamaja Köök, mis toimetab nagu omaette restoran, kokates kohapeal hommiku-, lõuna- ja õhtusööke.

Uuest Toidumaailmast leiab ka rohkem eksklusiivseid ja kohalikke tooteid: pakutakse Tartu parimat mereanni-, liha-, juustu- ja magusavalikut, mille jaoks Kaubamaja kasutab uusi, energia- ja keskkonnasäästlikumaid külmaseadmeid.

4. Aasta uus kontseptsioon „Pakiautomaatide integratsioon riietuskabiiniga”, Solarise Keskus AS

Solaris keskuses avati juunis Eestis ainulaadne pakiautomaatide ala, mis annab võimaluse internetist tellitud riideid riietusruumis selga proovida ning vajadusel kohe müüjale tagastada. Idee sündis soovist lahendada klientide probleem, kus kodus avastakse, et netist tellitud riideese ei sobigi ning tuleb see uuesti pakiautomaati tagasi viia. See on see tüütu tunne, kui avastad kodus peegli ees, et e-poest tellitud riideeseme tegumood ei sobi ja tihtilugu jääb pakk kas ajanappusest või laiskusest lihtsalt koju seisma. Uue pakiautomaatide alaga leidsime sellele murele lahenduse ning lisasime juurde nii riietuskabiinid kui pakkimisala, et klient saaks riideeseme selga proovida, peegli ees tiiru teha ja kui vaja, siis teibiga pakk uuesti kinni panna ning pakiautomaati tagastada.

Solaris keskuse uuenenud pakiautomaatide ala koos proovikabiini ja pakkimisalaga asub 0. korrusel. Hetkel saab Solarisse kaupa tellida ja tagastada Itella, DPD ja DHL pakiautomaatidesse, aasta lõpuks liitub alaga ka Eesti esimene siseruumides asuv Omniva pakiautomaat.”

5. Aasta koostööprojekt „Kaitsetahe“, Kaitseministeerium koos ettevõtetega Coop Pank, A. Le Coq, Goldtime, Apotheka, Tere, Linnamäe lihatööstus jt

"Kaitseministeerium lansseeris Kaitsetahte koostööprojekti, mille raames said valitud ettevõtted õiguse brändida enda tooteid ja teenuseid Eesti Kaitseväe ametliku digilaigumustriga, et võimendada erinevates ühiskonnagruppides laiemalt sõnumit reservväelaste olulisusest Eesti riigikaitsele. Ühtlasi panustavad ülalmainitud ettevõtted iga digilaigus toote müügilt osa Reservväelaste Fondi, milles toetatakse reservväelaste võitlustahet ja võitlusvõimekuse tõstmist.

Sõnumi võimendamiseks sõlmiti pikaajalised koostöökokkulepped mitmete erasektori võtmepartneritega, kes tõid turule ametlikku Kaitseväe digilaigumustrit kandvad tooted ning panustavad nende ühikumüügilt osa Reservväelaste Fondi. Koostööprogrammi raames lansseeris Coop Pank Kaardiväe programmi; A. Le Coq reservväelaste digilaigus Arctic Sport spordijoogi ning digilaigus kalja; Goldtime Kaitsetahte meeste ehete seeria; Balbiino reservväelaste jäätise; Nordic Milk reservväelaste 1.5L piima; Apotheka reservväelaste 12-tootelise toidulisandisarja ning Linnamäe Lihatööstus reservväelaste konservi."

Lisaks mainitud võtmepartneritele pakkus enam kui 230 era- ja riigiasutust eksklusiivselt reservväelastele Reservväelaste Nädala vältel olulisi soodustusi. Eraldi tuleb märkida Olerexi, kes tootis 100 000 digilaigus reservväelaste kohvitopsi (läbi müüdud); Elroni, kes võimaldas reservväelastele tasuta rongisõitu ning Balsnacki, kes toetas suurõppusel Kevadtorm osalejaid 20 000 tootega.

Copy
Tagasi üles