Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF) liitus teisipäevast häirekeskuse riigiinfo telefoniga 1247, kus operaatorid aitavad liiklusõnnetuse teate vormistamisel veebirakenduses avarii.ee tekkinud küsimustes ööpäevaringselt kolmes keeles.
Häirekeskuse riigiinfo telefon aitab liiklusõnnetuse teadet vormistada
1. oktoobrist leiavad avarii.ee keskkonna külastajad lehe allosas viite numbrile 1247. Häirekeskuse riigiinfo telefoni operaatorid abistavad elektroonilise avariiteate vormistamisel ööpäevaringselt eesti, vene ja inglise keeles.
Häirekeskuse 1247 ekspert Riina Ansu sõnul on koostöö eesmärk pakkuda mugavat ja kiiret abi elektroonilise avariiteatise vormistamisel tekkinud küsimustes.
«Kui on juhtunud liiklusõnnetus, kus inimesed pole viga saanud, juhtidel ei esine joobekahtlust ning kõik osapooled on sündmuskohal, tuleb kahjuteatis vormistada LKFi veebirakenduses avarii.ee. Kui inimesel tekib seda tehes takistusi, aitavad neid 1247 operaatorid. Meie eesmärk on ka vähendada olukordi, kus selliste küsimustega pöördutakse hädaabiliinile, et hoida 112 vaba kiire abi saamiseks,» ütles Ansu.
Häirekeskuse riigiinfo telefon on hädaabinumbri 112 kõrval tegutsev number, mis pakub infot ja nõu olukordades, kus ei ole ohus elu, tervis ja vara. 1247 operaatorid võtavad vastu ja jagavad infot riigiteede, keskkonna ja metsloomadega seotud küsimustes, aga ka näiteks päästeala ning politsei töövaldkonda kuuluvat avalikku infot.
Riigiinfo telefoni põhilised partnerid on politsei- ja piirivalveamet, keskkonnaamet, transpordiamet, päästeamet ja riigi valimisteenistus, kuid teemade ring laieneb vastavalt ühiskonnas toimuvale ja inimeste vajadustele. Samuti on 1247 kriiside korral kontaktpunktiks, jagades erakorraliste sündmuste ajal usaldusväärset riigiinfot ning käitumisjuhiseid.