See, millise iseteeninduslahenduse klient enda ostude tegemiseks valib sõltub ostu suurusest. “Kõige suuremate ostude jaoks kasutatakse tavapäraselt ostupulti, kuna seda saab kinnitada ostukäru külge. Nutitelefoniga skaneerimine on populaarne keskmise suurusega ostudel ja kõige väiksemate ostude jaoks kasutatakse tavalist iseteenindust, kus kaubad skaneeritakse iseteeninduskassas,“ sõnas Migur.
Migur lisas, et igakuiselt on Rimi rakendusel Eestis ligi 170 000 unikaalselt kasutajat, seega piltlikult öeldes kasutab rakendust korra kuus iga kümnes eestlane. Mõndades kauplustes tehakse telefoniga juba iga viies ost. Samuti hakkab silma, et eestlased on uue tehnoloogia kasutuselevõtul olnud teiste Balti riikidega võrreldes eesrindlikumad. Kui Rimi Eesti mobiilse ostupuldi kasutamise osakaal on 6,37% klientidest, siis Lätis on sama protsent vaid 1,22% ja Leedus 0,42%. Lisaks mõjutab seda kaetud kaupluste väiksem osakaal.
Baltikumi suurima kaubandustehnoloogiafirma StrongPoint Eesti haru võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul on poodides lisaks uutele skaneerimistehnoloogiatele mitmeid teisi lahendusi, mida võib ilmselt juba mõne aasta vaates poodides nägema hakata. Üks neist on näiteks toodete automaatne tuvastamine kaalul. See tähendab, et kui klient võtab mõne kaalutava toote, näiteks banaani, saab kaal automaatselt aru, et tegemist on banaaniga ning inimene ei pea seda ise menüüst otsima. See aitab lisaks kliendimugavuse suurendamisele vältida ka olukordi, kus inimesed kas kogemata või tahtlikult üht toodet teise pähe kaaluvad.
„Suurimaks künniseks mobiilse ostupuldi kasutuselevõtul kliendi vaatest on Rimi äpi puudumine telefonis,“ sõnas Migur. Ehk siis kõik inimesed ei ole rakenduse olemasolust teadlikud ning selleks, et nad seda kasutama hakkaksid, tuleb teadmine sellest võimalusest neile muul moel kohale viia. Mõistagi ostupultide või traditsiooniliste iseteeninduskassadega on see lihtsam, kuna need on füüsiliselt poes olemas ning kliendid näevad neid igal külastusel. Mõneti üllataval kombel ei eristu nutitelefonipõhise skaneerimise kasutajad kuidagi oma vanuse või muu demograafilise näitaja vaates, vaid pigem sõltubki lahenduse kasutus lihtsalt sellest, millist ostu klient parasjagu teeb – kas suuremat või väiksemat.