Pakendi roll tarbija kõnetamisel on ülioluline. Lausa nii, et ostjale meeldiv kaunis pakend võib ettevõtte müüki tunduvalt kasvatada. Just nii juhtus Terminaliga, kes hiljuti oma toidupakendeid uuendas.
Terminali pakendite lugu: kuidas pakendite uuendamine kasvatas märgatavalt müüki
Terminali tanklakett on paljudele teelistele tuttav maitsvate einete poolest. Mõnda aega tagasi üllatas ettevõte oma kliente uuenenud pilkupüüdvate ja loodussõbralike pakenditega. Pakendiuuenduse taga on tulemuslik koostöö Eesti pakenditootja Kroonpakiga, kel on võimekus toota kõikvõimalikke pakendeid papptopsidest ja karpidest kuni paberkottideni välja.
Terminali turundus- ja kommunikatsioonijuht Gerli Pärnpuu selgitab, et pakendiuuendus võeti ette eelkõige soovist vähendada plasti osakaalu tanklapoodide ja -kohvikute toidupakendites ning partneriks otsiti sarnast jätkusuutlike põhimõtetega kodumaist pakenditootjat. Viimast põhjusel, et välismaiste partneritega kipub suhtlus mõnikord olema vaevaline ja pikad tarneahelad võivad protsessi paisutada ülemäära ajamahukaks. „Meile on oluline, et partner suudaks pakendeid kiiresti prototüüpida ja suhtlus oleks sujuv,“ märgib Pärnpuu.
Ühised väärtused
Need ühised väärtused tõidki Terminali ja pakenditootja Kroonpaki arutama, kuidas teha uuendus kogu Terminali toidupakendite perele. Eesmärk oli luua uus pakendite disain ja kujundus ning valmistada pakendid erinevate einete pakkumiseks. Terminalis on ESG (environmental, social, governance - raamistik, mis mõõdab ettevõtte jätkusuutlikkust, sotsiaalset mõju ja juhtimistavasid – toim.) iga päev kasutuses. Seepärast oli ka pakendiuuenduses kesksel kohal soov muuta pakendid loodussõbralikumaks – näiteks kaotada vahtplastist karbid.
Kroonpak on Eesti pakenditurul uus ettevõte, tegutsenud vaid mõned aastad. Trükialal aga on tegemist siin ja välismaalgi suurte kogemustega tegijaga, sest Kroonpak on tuntud trükikoja Kroonpress pakenditootmisega tegelev üksus. Ettevõte toodab laia valikut eritellimus- ja standardtooteid ning on Eestis üks vähestest, kes suudab toota nelja tüüpi pakendeid: kartongist karbid ja ümbrised, papptopsid ja kausid, paberkotid ja pakkepaberid ning kleebised ja muud väiketrükised.
Kuidas sünnib äge pakend?
Tänaseks on hulk Terminali tanklakaupluste kiirtoidu- ja joogi menüü pakendeid saanud uue näo ja vormi. Näiteks kohvitopsid, mis on tanklaketi üks enim kasutatud pakendeid, annavad edasi kvaliteeditunnetust – suurepärane kohv ilusas ja käepärases topsis. Topsid on tugevast materjalist, kahekordsete seintega, nagu kuuma joogi topsidele kohane ja pealt kaetud soft-touch-lakiga, mis loob käe all meeldiva tunde.
Gerli Pärnpuu kiidab Kroonpaki head bränditaju ja avatust täislahenduste pakkumisele. „See ongi toimiva koostöö alus. Me oleme suutnud koos luua pakendid, mis on ühtviisi nii jätkusuutlikud, praktilised kui ka silmapaistva disainiga,“ sõnab ta. „Muu hulgas on meile oluline, et pakenditega töötamine (näiteks nende virnastamine, vajadusel voltimine vms) oleks lihtne ja sujuv ning nende käsitlemine ei koormaks teenindavat personali.“
Kahe ettevõtte koostöö oli viljakas ja efektiivne, sest Terminal pakkus välja selge visiooni, mida nad sooviksid, ja Kroonpaki hakkaja pakendidisainer Meeri Krass oli valmis kõikide mõtetega kaasa tulema ning loovaid lahendusi leidma. Ta katsetas mõnda aega erinevaid karpe, ideid ja lahendusi ning koostöös Terminali kaubandusjuhi Evelyn Märtiniga sündiski lisandväärtusega pakendidisain, mille tõeliselt uhke näide on Terminali lasteeine karp. Värvikireva ja käepärase karbi peal on interaktiivsed minimängud – väike teeline saab kõhu täis süüa ja mängides mõnusalt aega veeta. Selle pakendi sünd on hea näide, kuidas avatud suhtumisest ja julgusest katsetada uusi ideid sünnivad erakordsed lahendused.
Nutikalt on lähenetud lõunaeinekarbile, mida saab muuta pakutava eine järgi. Siin tuli appi Terminali peakokk, kes sukeldus kööki ja katsetas seal mitmete einete pakendeid. Nii sündis kombineeritav pakendikomplekt lõunaeine toitude tarbeks.
Müük kasvas
Tarbijate lemmikuks on Terminali lõunaeined. Uued lõunaeine karbid on hea näide, kuidas saab toitu pakkuda ilma seda vahtplastist ebamugavasse ja sugugi mitte loodussäästlikku karpi pakkimata. Terminali uued vesidispersioonbarjääriga pruunist kraftkartongist pakendid on erinevalt oma vahtplastist eelkäijast taaskäideldavad või komposteeritavad.
Ja tulemus – uute pakenditega suurenes lõunaeinete läbimüük märgatavalt, inimesed lahkusid tanklast karbivirnad käes. „Uus pakend andis tootearenduse läbinud šnitslipraele kõvasti hoogu juurde. Leidub kliente, kes teevad tootest pilte ning ilmselt annab selleks tõuke ka eine ilus pakend,“ sõnab Pärnpuu.
Oma osa õnnestunud pakendiuuenduses mängis ka protsessi hea ajastus – parasjagu oli tõusnud käibemaks, kuid Terminal hoidis hinnatõusuga tagasihoidlikumat taset ning uus pilkupüüdev pakend kutsus inimesi toodet ostma. Sooja pruuni tooni ning äratuntavate brändielementidega pakend on nii ilus, soliidne ja atraktiivne, et Terminal kasutab selle pilte oma esindusfotodel ja suurematel reklaampindadel. Pakendiuuendus oli oluline osa kogu tootekategooria arendusprotsessist ning kokkuvõttes tegi Terminali toidu läbimüük suure hüppe.
Kroonpaki ja Terminali koostöö on hea näide, kuidas sünnivad uudsed ja hästi toimivad pakendilahendused. Kui teil on plaanis uuendada pakendeid, siis Kroonpaki meeskond on rõõmuga nõus appi tulema. Kroonpaki leiab esmakordselt ka Toidumessilt, kus on hea võimalus nendega vahetult suhelda ja leida ideid oma pakendite uuendamiseks. Kohtumiseni messil!
Vaata ka: