Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Reisijaid vedanud liinibussil puudus tagaklaas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Eile õhtul Rohuneemest Tallinna sõitnud liinibussi järel liikunud autojuht võis imetleda viimasel pingil istunud bussireisija soengut, kuna bussi tagaaken oli katki ning seda katma pidanud papitükk lehvis tuules.

«Buss oli rahvast täis ja viimane inimene istus akna juures, nii et väljast sisse vaadates ta kukal paistis,» rääkis 29-aastane viimsilane Mart, kes eile Rohuneemest pealinna teel olnud katkist bussi kella 17 ajal ka pildistas.

Mehe sõnul oli bussi üks tagumistest akendest katki ning seda oli püütud papitüki ja teibi abil lappida. Teibist hoolimata oli papp akna eest ära liikunud ja lehvis tuules ning aknaaugust paistis sinna toeks pandud teine papitükk. «Buss sõitis, nagu ei oleks midagi,» tõdes mees.

Bussiliini 260 teenindab firma Viimars, mille juhataja Illar Hallaste ütles Postimehe esimese päringu peale, et ei tea katkisest bussist midagi. Veidi hiljem täpsustas ta, et tõepoolest oli eile ühel bussil pärast kella 17 katki tagumine klaas. Hallaste sõnul ei olnud kohe võimalik bussi parandada, kuid nüüd on sõiduk juba remonditöökojas ning katkine klaas asendatakse uuega juba täna õhtuks.

«Asendusbussidena on Viimars OÜ tellinud kaks uut bussi, mis võiksid hakata liini sõitma alates septembrist 2012, nii kaua võtab aega uute busside valmistamine Saksamaal. Loodame, et uute busside klaasid peavad paremini vastu,» sõnas Hallaste.

Paar päeva katkise klaasiga

Harju maavalitsuse ühistransporditalituse juhataja Jaan Alveri sõnul käisid inspektorid asja uurimas ning selgus, et tõepoolest oli ühel bussil klaas katki ning see saadeti remonti. Väidetavalt olevat bussiaken olnud katki juba paar päeva.

Alveri sõnul tellis Viimars küll Go Busilt asendusbussi, kuid kuna sel polnud dokumendid korras, siis tuli see inspektorite nõudmisel liinilt maha võtta.

«Põhimõtteliselt oli ta sõidutehnilises korras. Aga nii võiks iga buss mingit liini sõitma hakata, et paneb numbri ette, aga neil peavad olema liiniload ja sõidukaardid ka ette näidata, et on õige buss,» selgita Alver asendusbussi kõrvaldamist.

Mingeid sanktsioone firmale ei järgne, sest inspektorite märkuse peale võeti puudulike dokumentidega buss liinilt maha, katkine buss aga saab õhtuks korda. «Me teeme järelevalvet mitte karistamiseks, vaid selleks, et sõidukid oleksid korras,» rõhutas Alver.

Selline buss liinil olla ei tohi

«Sellise vigastusega ühissõiduk ei tohiks liikluses osaleda,» kinnitas Põhja prefektuuri pressiesindaja Andres Sang. Kui politsei sellise vigastusega sõiduki tabab, siis suunatakse sõiduk kindlasti erakorralisele tehnoülevaatusele.

«See tähendab, et olemasolev tehnoülevaatus katkeb ning bussiga ei saa enne sõitma hakata, kui ülevaatus on taas läbitud. Põhimõtteliselt on võimalik ka rahalise trahvi määramine, see oleneb juba konkreetsest olukorrast, muudest asjaoludest (näiteks muud võimalikud rikkumised), eelnevad rikkumised jms.,» selgitas ta.

Sanga sõnul on sõidukiomanikule kindlasti koormaks juba erakorralisele ülevaatusele saatmine, sest see tähendab nii rahalist kulu ülevaatusele ja eelnevale bussi parandamisele, lisaks ajakulu ning asendusbussi leidmise kulu.
 

Tagasi üles