Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman

VANA KULD Michal heidab Svetile ette saamatust taristuprojektide realiseerimisel (6)

Copy
Uue valitsuse taristuminister Vladimir Svet.
Uue valitsuse taristuminister Vladimir Svet. Foto: Martin Pedaja

Peagi uues valitsuses tööd alustavale Vladimir Svetile heitis Reformierakond alles möödunud kevadel ette saamatust Tallinna tee-ehituste aegsel liikluse korraldamisel, nüüd hakkab Svet juhtima sama valdkonda kogu riigis.

Mullu aprillis esitas Tallinna volikogu opositsiooniline Reformierakonna fraktsioon keskerakondlasest abilinnapeale Vladimir Svetile arupärimise pealkirjaga «Tallinna liikluskaosest». Uus peaminister oli tollal volikogu Reformierakonna fraktsiooni esimees ning heitis koos parteikaaslastega Svetile ette hiigelummikute korraldamist.

Arupärimise tekst:

Sel nädalal alanud Vanasadama trammiliini ehituse tõttu on Tallinna südalinnas tekkinud märgatavad ummikud. Lisaks autoliiklusele on häiritud ka ühistransport, eriti trammiliiklus. Jalgrattaga liiklemisest rääkimata.

Olete soovitanud linnaelanikel parema tuleviku nimel natuke kannatada, aga nii nagu sügisel alanud Pronksi tänava remondi puhul, tekib nüüdki küsimus tööde planeerimise kohta. Mäletatavasti tunnistas toona ka linnapea, et remonditööde tulemusel tekkinud ummikute puhul huvitab tedagi, kuidas see kõik ikka nii korraldatud sai. Kui mõelda, et veel eelmisel nädalal tuli Tallinna liiklejatel seista hiigelummikus linna põhisel tuiksoonel Pärnu maanteel kuni Järvevanani välja, põhjuseks remonditööd, mis isegi ei toimunud, siis paratamatult kerkib mure selle üle, mis ootab liiklejaid ees suuremate teetööde puhul.

Eeltoodust tulenevalt ongi meil Teile järgmised küsimused, millele palume vastata:

1. Milliseid jõupingutusi olete teinud, et vähendada suurte ehitus- ja remonditööde negatiivset mõju liikluskorraldusele?

2. Milliseid järeldusi on linn teinud Pronksi tänava remonditööde mõjust liikluskorraldusele?

3. Mida tehakse Vanasadama trammiliini ehitustööde puhul teisiti?

4. Kas nüüd on Tallinna linnavalitsusel arusaam ja plaan, kuidas hajutada teetöid nii, et need kõik ühele perioodile ei jääks?

5. Kuidas selgitate 28. märtsi olukorda Pärnu maanteel, kus teeremondiks oli üks sõidurada suletud, aga remonti seal ei tehtud? Miks Tallinnas on tihti selliseid olukordasid, kus suletakse mingi teelõik, aga reaalset tegevust seal ei toimu?

6. Kas ja millised plaanid on linnal liiklusolukorra parandamiseks? Kas on olemas ka konkreetne strateegia ja tegevuskava selle elluviimiseks? Kas Tallinn on planeerinud ka teisi liiklussõlmi lahendada mitmetasandiliste ristmikutega nii nagu Haaberstis tehti? Kui ei, siis miks seesuguseid töötavaid lahendusi kasutusele ei võeta?

7. Selleks, et linnas oleks vähem autoga liiklejaid, on oluline toimiv ühistranspordikorraldus. Millal hakatakse Tallinnas korraldama ümber ühistranspordi liinivõrku vastavalt inimeste reaalsetele vajadustele? Kas selle jaoks on juba tehtud ka uuringuid ja olemas reaalne tegevusdokument olukorra lahendamiseks?

8. Kui suureks hindate rajatava Vanasadama trammiliini mõju ummikute vähenemisele Tallinnas?

9. Millal hakkab Tallinn rattastrateegiat ellu viima?

Sveti vastust arupärimisele saab lugeda siit.

Tagasi üles