Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Tallinna trollibussid asendatakse novembris bussidega (2)

Copy
2021. aastal ostetud uus trollibuss Trollino 24 MetroStyle.
2021. aastal ostetud uus trollibuss Trollino 24 MetroStyle. Foto: Albert Truuväärt

Tallinna trollid asendatakse novembris bussidega kuni uute trollibusside saabumiseni.

Peamiseks põhjuseks on olemasoleva veeremi ja taristu amortisatsioon, mis selle aasta lõpuks ei vasta enam teenindusettevõtte kvaliteedile. Lisaks toimuvad linnaruumis ehitustööd, mis halvavad järgmisel aastal järk-järgult trolliliikluse – näiteks Hipodroomi ristmiku arenduse käigus suletakse Mustamäe-poolne sõidusuund, teatas linnavalitsuse pressiteenistus.

Trolliliiklus on vastavalt sõitjate viimastele rahulolu-uuringutele hästi hinnatud teenus ja seetõttu on TLT võtnud eesmärgiks trollibussid linnapilti paari aasta pärast tagasi tuua. Lähinädalatel avaldab TLT riigihangete registris hanke, mille raames soetatakse 40 uut ja moodsa tehnoloogiaga trollibussi, mis on võimelised liikuma ka autonoomselt akude peal. Uute trollibusside hankimine on osa laiemast projektist, mille eesmärk on viia Tallinna ühistransport üle säästlikumatele ja innovatiivsematele lahendustele. Tegemist on rahvusvahelise hankega, mille käigus selgub ka trollibusside tootja ning täpne tarnegraafik. Pakkumisi ootab TLT juba septembris.

TLT juhatuse esimehe Kaido Padari sõnul on uus investeering suur ja oluline samm linnaliikluse kaasaajastamiseks ja jätkusuutlikkuse suurendamiseks. «Akutrollide kasutuselevõtt seniste trollibusside väljavahetamiseks on vältimatu samm, sest senise veeremi tootja määratud eluiga on mitmete trollibusside puhul praeguseks juba ületatud ja paljudel peatselt saabumas. Enne uute trollide saabumist on vajalik moderniseerida ka kogu infrastruktuur, sealhulgas trollide alajaamad. Mustamäe tee ja Sõpruse puiestee kontaktvõrk vajavad täielikku uuendamist, mistõttu on varsti juba tehniliselt võimatu trolliliikluse jätkumine nendel suundadel. Linnaruumi arengud annavad võimaluse kõik need tööd samal ajal ette võtta,» rääkis Padar.

«Täna on TLT-l kasutuses 32 trolli ning nende opereerimist jätkatakse selle aasta sügiseni ning edaspidi asendatakse nad uute trollide tuleku ja infrastruktuuri rekonstrueerimiseni bussidega. Juba mõnda aega on seda asendust ka pisteliselt tehtud, et tagada parim teeninduskvaliteet. Enamik tänasest trollijuhtidest saavad võimaluse jätkata ettevõttes bussijuhtidena või muudel vakantsetel ametikohtadel. Vajadusel tagab tööandja töö ajast ka tasuta ümberõppe,» sõnas Padar.

«Üha uuenev sõidukipark ja kaasaegne infrastruktuur aitavad meil vähendada linna õhusaastet ja mürareostust ning pakkuda reisijatele kaasaegset ja mugavat transporditeenust. Seetõttu ootame uusi ja moodsaid trollibusse juba lähiaastatel. Oleme kindlad, et see otsus parandab oluliselt Tallinna elukeskkonda ja transpordivõrgustiku tõhusust. Tallinn jätkab jõupingutusi, et pakkuda linnarahvale parimat võimalikku transporditeenust ning panustada pealinna rohelisemaks ja nutikamaks linnaks muutmisse,» selgitas transpordi valdkonda juhtiv abilinnapea Kristjan Järvan.

Uued soetatavad trollibussid saavad olema varustatud kaasaegse tehnoloogiaga, millel on suur akude mahutavus, et tagada mugav, vaikne ja keskkonnasäästlik liikumisvõimalus Tallinna elanikele ja külalistele. Samuti kaob probleem, kus liinirikete korral peab kogu trolliliiklus seisma jääma, sest uued akudega varustatud trollid suudavad analoogselt muu transpordiga sõitjaid edasi teenindada. Lisaks saab uuenenud veeremipargi hoolduskulu olema oluliselt väiksem võrreldes oma aja väärikalt teeninud trollibussidega.

Tagasi üles