Kas ränga liiklusõnnetuse Harjumaal põhjustas auto või inimene? (9)

Andres Einmann
, Eesti uudiste päevatoimetaja
Copy
Avariipaigal avanenud vaate­pilt viitab sellele, et kokku­põrke hetkel oli Tesla kiirus väga suur.
Avariipaigal avanenud vaate­pilt viitab sellele, et kokku­põrke hetkel oli Tesla kiirus väga suur. Foto: Mihkel Maripuu

Harjumaal Tallinna-Tartu maanteel sõitis esmaspäeva õhtul Tesla Model X suurel kiirusel tagant otsa veoauto haagisele; kokkupõrge oli nii tugev, et autot juhtinud naine hukkus sündmuskohal. Kuna Tesla on tuntud oma üliarendatud autopiloodi poolest, tekib küsimus, kas õnnetuse taga oli inimene või hoopis alt vedanud juhiabisüsteem.

Teslad võivad sõita autopiloodiga, mis loeb liiklusmärke, reguleerib kiirust ning hoiab sõidurada ja pikivahet. Autopiloodiga sõites kontrollib Tesla iga 30 sekundi tagant, kas juht on ärkvel, ja kui ta auto juhiste järgi käsi roolile pane, annab sõiduk sellest tugeva helisignaaliga märku. Kui juht ka sel juhul roolist kinni ei võta, pidurdab auto ise hoo maha ja jääb seisma.

Tesla sõiduabisüsteemid peaksid viima liiklusõnnetuste toimumise tõenäosuse miinimumi. Kui Tesla tuvastab ohuolukorra, rakendub hädapidur. Samas saab juht hädapiduri mõju nullida, kui ta vajutab samal ajal tugevalt gaasipedaalile. Teslade edasimüüja FirstEV müügijuhi Kristjan Liiva sõnul on see üks võimalik põhjus, miks õnnetus juhtuda võis. Seda, et hädapidur lihtsalt mingil hetkel ei rakendunud, ei pea Liiva tõenäoliseks.

Tagasi üles