HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) puhul on tegemist taastuva diislikütusega ehk rohediisliga, mida toodetakse erinevatest toorainetest nende vesinikuga töötlemisel kõrgel temperatuuril ja rõhul. Vesinikuga töötlemise protsessist tulenevalt on HVO puhul sarnaselt e-diislikütusele tegemist kõigile tuttava diislikütusega selle vahega, et HVO ja samuti e-diislikütus on täielikult fossiilivabad. Kuna HVO-l on diislikütusega väga sarnased keemilised ja füüsikalised omadused, saab HVO-ga täielikult ja üks-ühele asendada fossiilse diislikütuse tarbimist.
Kui elektri, vesiniku ja CNG-kütuse tarbimiseks tuleb olemasolev sõiduk välja vahetada, siis HVO rohediisli suurimaks väärtuseks on üksnes tänase diislikütuse tarbimise asendamine HVO-ga, mis sobib absoluutselt kõikidele diiselmootoriga sõidukitele.
Võttes arvesse, et raskeveokid, bussid ja kaubikud on valdavas enamuses diiselmootoriga ning registris olevate kindlustusega kaetud diiselautode arv on Eestis üle 270 tuh. auto, siis potentsiaal diislikütuse asendamiseks HVO-ga on väga suur. Seejuures tuleb aga arvestada, et ka HVO tootmiseks vajamineva tooraine kättesaadavus on piiratud, mistõttu diislikütuse tarbimist ei ole võimalik täielikult asendada üksnes HVO-ga.
Astumaks siiski reaalseis samme ning võimaldamaks tarbijatel asendada diislikütuse tarbimist HVO-ga müüb Terminali tanklakett HVO rohediislit ReDiesel kokku kaheksas tanklas üle Eesti – Tallinnas (Mustakivi), Võrus, Põlvas, Tartus (Raadi, Tõrvandi ja Kivilinna), Jõhvis ja Pärnu lähedal Nurmel. 2024. a. jooksul lisandub ReDiesel tankimise võimalus täiendavalt viide tanklasse – Jõgeval, Narva-Jõesuus, Nõol, Puhjas ja Savernas.
Eeltoodust nähtub, et ehkki meil on alternatiivsed lahendused fossiilkütuste asendamiseks olemas, on kõikidel lahendustel omad puudused ja piirangud. Oluline on mõista, et kliimamuutus on suur probleem ning lahenduste ignoreerimine ei saa olla kliimaprobleemi lahenduseks. Tegemist on globaalse probleemiga, sh ka Eesti probleemiga riigi suurusest olenemata. Tuleb mõista, et ei ole olemas ühte ja ainsat lahendust, mis sobiks kõikjale, seetõttu tuleb pingutada absoluutselt kõikide laual olevate lahendustega – olgu selleks elektrisõidukid, vesinik, biometaan, HVO või e-kütused. Veel parem on, kui kasutame rohkem ühistransporti ja suudame autostumist pidurdada, sest just sõiduautod annavad suurima kasvuhoonegaaside heite kogu transpordisektoris.