Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Passi taotlemiseks võib kuluda paar tundi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pass.
Pass. Foto: Elmo Riig / Sakala

Uue passi ja ID-kaardi taotlemiseks võib praegu kuluda ligi paar tundi ning pikkade järjekordade tõttu on plaanis palgata 20 inimest juurde.

«Praegu on ootejärjekorrad büroodes tõesti väga pikad, kohati lausa üle kahe tunni,» tunnistas politsei- ja piirivalveameti teeninduskeskuse juhataja Tatjana Portnova.

Ametniku sõnul on sel kaks põhjust. «Esiteks lõppeb käesoleval aastal ligi poole miljoni passi ja ID-kaardi kehtivusaeg ning teiseks on tegemist igakevadise tõusuga dokumenditaotluste arvus, mis seotud saabuvate puhkuste, koolilõpuekskursioonidega jne,» selgitas ta.

Portnova sõnul dokumenditaotlemise protsess ise ei ole kuigi aeganõudev ega ebamugav. «Kui pilt tehtud ja andmed korras, võtab teenindajaga suhtlemine kümmekond minutit,» kinnitas ta. Ta lisas, et kodakondsuse, viisa või elamisloa taotlemise korral on üle-leti teenindamiseks kuluv aeg keskmiselt 45 minutit.

Järjekordade pikkust näidanud leht pandi kinni

Veel mõni aeg tagasi said inimesed politseiameti kodulehelt vaadata, millal on kõige lühemad järjekorrad, siis nüüdseks on see veebileht suletud. «Kui varasemal perioodil oli külastajate hulgas selgelt näha teatav sesoonsus, siis täna on teenindused kogu tööpäeva jooksul suhteliselt ühtlaselt koormatud. Sellest hetkest muutusid ka veebis olevad tabelid eksitavaks,» põhjendas ametnik veebilehe sulgemist. «Pigem tekkis prognoositult madalama koormusega ajale suurem surve ning inimestel ei olnud tabelitest enam abi,» lisas ta.

Taotluste suure koormuse leevendamiseks on näiteks Lääne ja Lõuna prefektuur kohaliku omavalitsusega koostöös kokku lepitud ajal bussiga valdadesse kohale sõitnud ning inimestelt taotlusi vastu võtnud.

Piirkondades, kus taotlejate arv on kõige suurem, loodab amet lähiajal palgata ligi kakskümmend inimest juurde teenindustesse avaldusi vastu võtma. «Täna oleme olukorras, kus teenindajale on koht saalis küll olemas, kuid eelarvelistel põhjustel ei ole ametnikke, kes inimesi teenindaks. Loomulikult jääb see silma ka klientidele ning tekitab niigi pingelises olukorras täiendavat pahameelt,» tunnistas ametnik.
 

Tagasi üles