Toiduohutud ja keskkonnasõbralikud pakendid. Praeguses väljakutseid täis ja kiiresti arenevas pakendimaailmas ei piisa enam lihtsalt kvaliteetse ja usaldusväärse tarnija rollist. Oluline on olla oma klientidele asjatundlik partner, kellele saab vajadusel toetuda.
Keskkonnasäästlikud pakendilahendused
Baltikumis ja Skandinaavias tuntud trükikojana võib Kroonpress oma peamisteks tugevusteks pidada paindlikkust, kliendikesksust ning turu muutuvate vajaduste mõistmist. Perioodikaväljaannete trükimahtude paratamatut langust ennetades vahetas Kroonpress osa sisseseadest välja pakendite tootmiseks ning lõi toiduohutuse nõuetele vastava taristu.
Kroonpressi pakendiüksus, ärinimega Kroonpak, seob kokku olemasoleva tugeva identiteedi ja uue tegevusharu.
Nüüdseks, ühena Eesti juhtivatest kartong- ja paberpakendite tarnijatest, omab Kroonpak kõiki tingimusi kvaliteetsete ja ohutute pakendite tootmiseks, keskendudes eritellimustoodetele, kuid pakkudes ka valikut standardtooteid.
Lähipiirkonnas on Kroonpak üks vähestest, kes suudab toota nelja eri tüüpi pakendeid:
- kartongist karbid ja ümbrised
- papptopsid ja kausid
- paberkotid ja pakkepaberid
- kleebised ja muud väiketrükised
Keskkonnasäästlikud pakendid
Uue pakendiüksusega alustades keskendus ettevõte peamiselt kiupõhiste ehk siis kartong- ja paberpakendite valmistamisele. Põhieesmärgiga aidata just neid ettevõtteid, kes soovivad vähendada plasti kasutamist oma pakendites ning minna maksimaalselt võimalikul määral üle puidupõhistele materjalidele. Paberi ja kartongi kasuks räägivad nii pärinemine taastuvast toorainest, kõrge taaskasutuse määr kui ka keskkonnajälje täpne mõõdetavus. Nimelt evivad Kroonpaki põhitarnijad, kelleks on Skandinaavia suured metsanduskontsernid, väga arenenud metoodikat toote süsinikuheite arvutamiseks. Seda eelist ära kasutades lõi Kroonpress juba aastal 2012 oma toodete süsinikujälje kalkulaatori Greenlineprint, millest tuleb juttu allpool.
Sertifitseeritud materjalid
Kroonpaki kliendid soovivad üha enam näha oma toodetes sertifitseeritud materjale, mille puhul on kindel, et tooraine pärineb vastutustundlikult majandatud metsadest ning kõik tarneahelas osalejad järgivad kehtestatud nõudeid. Olles nii PEFC kui FSC® sertifitseeritud, saab ettevõte klientidele pakkuda vastava märgisega tooteid. Rahvusvaheline kiirtoidukett KFC hindab seda võimalust väga, kasutades juba aastaid pakendites ainult tarneahela sertifikaadiga kartongi ja paberit.
Pakendidisain
Pakendi keskkonnasõbralikkuse ei määra mitte üksnes kasutatavad materjalid vaid ka disain. Kroonpak disainib klientidele paljud pakendid nö nullist, ehk siis antud pakendit polnud varem olemaski või luuakse uus kartongpakend olemasoleva plastpakendi välja vahetamiseks. Ühe materjali asendamine teisega kaotamata pakendi funktsionaalsuses pakub meeldivat väljakutset. Võimalusel kasutatakse ühetaolisi ehk monomaterjale, mis tagavad võimaluse valutuks ringlussevõtuks. Silmas tuleb pidada ka materjalikasutuse efektiivsust, et tagada pakendi maksimaalne funktsionaalsus minimaalse võimaliku materjalikuluga. Sama kehtib ka kasutatavate värvide-lakkide kohta, kus „vähem on rohkem“ printsiip peab sajaprotsendiliselt paika.
Hea näitena lähevad pagaritoodete pakkimiseks kasutatavad paberkotid üha rohkem üle monomaterjalidele, asendades kileaknad läbipaistva paberiga ning kasutades õhukese plastikihiga kaetud paberite asemel rasvakindlaid pabereid. Loomulikult PFAS – vabasid. Rasvast läbi imbunud kotti saab vältida ka plasti kasutamata.
Plastivähendamises tegi võimsa muudatuse ettevõte Liivimaa Lihaveis, kes asendas veiseliha steikide plastkarbid uute kartongipõhistele skin-pakenditega, eemaldades pakendist plasti koguni 78 kaaluprotsendi jagu
Kroonpakis abistavad kliente tootedisainer ja keskkonna-kvaliteedijuht, kes hoiavad end kursis värskeimate pakenditrendide ja -materjalidega. Lisaks pakub firma prototüüpimise teenust, mis võimaldab klientidel enne tootmist veenduda, et pakend vastab täpselt nende soovidele.
Toiduohutud pakendid
Kroonpak toodab pakendeid väga erinevatele tööstusharudele. Kroonpaki klientide seast leiab nii kosmeetika- kui keemiatööstust, majapidamistarvete ja kodutehnika tootjaid. Omades FSSC 22000 toiduohtussertifikaat suudab Kroonpak teenindada ka väga nõudlikku toidu- ja joogisektorit.
Poeletil kaupu valides mõtleme harva, kus ja millistes tingimustes toodetakse nende pakend, kuidas see on transporditud ja ladustatud. Nii nagu ka toidutootmise ettevõte ise, peab ka toidupakendi tootja järgima rangeid toiduohutuse tagamise nõudeid.
Sertifikaadid tagavad, et pakenditootja kasutab toiduohutuid materjale, sellised nõuded laienevad ka värvidele, liimidele ja lakkidele, tootmisruumid peavad olema puhtad ning töötajad kandma kaitseriietust. Lisaks saab klient küsida vastavusdeklaratsioone, mis sisaldavad teavet pakendites kasutatud materjalide, pakendite kasutustingimuste, lubatud temperatuuride jms kohta.
Toiduohutud pakendid on tänu rangematele nõuetele ka loodussõbralikumad.
Pakendi ökoloogiline jalajälg
Kroonpress on olnud oma valdkonnas keskkonnateemade ja jätkusuutlikkuse teerajaja. Juba alates 2011. aastast, ammu enne, kui jätkusuutlikkus sai igapäevaseks kõneaineks, hakkas ta seadma keskkonnaalaseid eesmärke ja avaldama vastavaid aruandeid. Ettevõte alustas ainult taastuvatest energiaallikatest pärit elektrienergia kasutamist ning arendas välja veebiplatvormi www.greenlineprint.com, mis võimaldab mõõta trükise olelusringi toormest-kliendini etappidel tekkivat süsiniku jalajälge. Arvutusmeetodi on kinnitanud Bureau Veritas ning see vastab standardile ISO 16759:2013.
Aastal 2021 loodi ka pakenditele sobiv analoog ja avati veebileht www.greenlinepackage.com. Pakendile trükitud QR-koodi skannides avanev konkreetse toote infoleht näitab kuidas heitmekogus jaguneb kasutatud materjalide, energia ja transpordi vahel. See info aitab kliente asendada olemasoleva pakendi väiksema ökoloogilise jalajäljega tootega. Lisaks annab pakendile lisatud Greenline Package’i märgis tarbijatele selge sõnumi, et tooteomanik teeb keskkonnateadlikke valikuid.
Jätkusuutlikuse ja toiduohutuse kultuur
Tänapäevane lähenemine toiduohutusele ja jätkusuutlikkusele ei tähenda mitte üksnes reegleid paberil, mis on täitmiseks, vaid ka vastava kultuuri juurutamist ettevõttes. Erinevatest tööülesannetest ja vastutusest hoolimata tuleb saavutada olukord, kus kõik töötajad oskaksid iseseisvalt hinnata toiduohutuse ja keskkonnariske ning oleksid teadlikud tegevustest nende ohtude vältimiseks. Mis tahes otsus nii juhtkonna kui töötaja tasemel ei tohiks sündida keskkonnamõju ja toiduohutusriske hindamata.
Vaata rohkem infot ja võta ühendust: www.kroonpak.com