Praegu haridusministeeriumis väljatöötava õpetajate neljaastmelise karjäärimudeliga väliselt sarnane süsteem kehtis Eesti koolides veidi rohkem kui kümnend tagasi, misjärel Jaak Aaviksoo tegi haridus- ja teadusministrina sellele lõpu, sest pedagoogide rahulolematus atesteerimise tingimuste üle oli ajapikku kasvanud suureks.
Tellijale
Õpetajate karjäärimudelile eelnenud hindamissüsteem läks kriitika saatel hingusele (1)
Vastuseis tollasele süsteemile, mis sarnanes Venemaa atesteerimispõhimõtteiga, tulenes mitmetest teguritest, alates sellest, et paljudel õpetajatel puudus võimalus kõiki atesteerimisnõudeid täita, ja lõpetades sellega, et atesteerimisel mängis kõrgemat ametijärku taotledes suuremat rolli õpetaja tegevus väljaspool kooli, mitte niivõrd klassis õpilaste ees.