Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

GALERII Tallinna Linnatransport avas uue juhtimiskeskuse

Copy

Tallinna Linnatransport avas uue juhtimiskeskuse, mis viib Tallinna ühissõidukiliikluse juhtimise uuele tasemele.

«Juhtimiskeskus hakkab reaalajas haldama kogu ühistranspordi liikumist. Kui tekivad ummikud, saame sellest kohe ülevaate ning suudame leida lahendusi, kuidas graafik saaks takistustele vaatamata võimalikult täpselt järgitud. Meie eest ei jää varjatuks liiklusohtlikud olukorrad, kui keegi vahele süstides paneb bussi äkkpidurdust sooritama. Kui tekib avariiolukord, saame kohe alustada reservide otsimist, saata välja tehnoabi ja liiklusjärelvalve patrulli olukorra fikseerimiseks ning sündmuskohal liikluse korraldamiseks,» ütles TLT juhtimiskeskuse direktor Tarmo Lai.

«Kindlasti on see uuendus suur arenguhüpe kogu TLT-le. Seeläbi saame süsteemi toimepidevuselt kindlamaks ja igas etapis veelgi eesmärgipärasemaks, sest lühenevad otsustus ja käsuliinid. Võib kinnitada, et kui mingi suure kriisi puhul jääb kogu linn pimedaks ning lülituvad välja internet ja sidevahendid, siis TLT juhtimiskeskus jätkab tööd ning ühissõidukid sõidavad, sest oleme investeerinud ka reservgeneraatorisse, mis tagab vajadusel elektrivarustuse, kattes mitte üksnes juhtimiskeskuse vajaduse, vaid võimaldades ka busside tankimise, töökodade, pesulate ning kontorihoone elektrisüsteemi toimimise,» lausus TLT juhatuse liige Kaido Padar.

«Varasem paberlik asjaajamine on muutunud täiesti digitaalseks. Kui varem kulus igal ööl kastitäis printeripaberit ja igale bussijuhile anti need liinile minekuks mapiga kaasa, siis täna on kõik vajalikud dokumendid elektroonilised. Need on juhil kas telefonis või sõidukis olevas seadmes. Samamoodi need dokumendid bussijuhi kohta, mida politsei võib tahta kontrollida, on neile bussis QR-koodiga kättesaadavad,» rääkis Lai.

Kui varem juhiti busse, tramme ja trolle erinevatest kohtadest, siis täna juhitakse kõike ühest ruumist. Juhtimiskeskusse on koondunud infotelefon, trammide, busside ja trollide dispetšerid, liiklusjärelevalve, sisevalve ja energiadispetšer, kes jälgib, et trammidel ja trollidel jätkuks voolu.

«Täna me näeme ära, kas bussijuht on õigel ajal saabunud, kas ta on alkomeetrisse puhunud ja alles pärast seda genereerib süsteem talle sõidudokumendid. Kui tal neid ei ole, siis ta väravast välja ei saa. Kui bussijuht on õigel ajal kohal, on kaine ja on võtnud õige bussi, siis värav saab automaatselt aru, et õige mees on õige bussi roolis, et tal on kõik korras ning värav avaneb automaatselt ja laseb bussi liinile,» selgitas Lai.

Kui bussil juhtub mingi rike, siis nähakse juhtimiskeskuses kohe ära, et buss seisab. Infovahetus keskusega käib kogu aeg ja kohe on selge, kas seisma jäänud bussi juurde on vaja saata liiklusjärelevalve, tehnoabi või reservbuss.

Märksõnad

Tagasi üles