Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071
Saada vihje

Rimi e-poe juht: e-pood on tänases maailmas jaekaupmehe jaoks elementaarne

Artikli foto
Foto: Rimi Eesti Food AS

Tänavu mais neljandat sünnipäeva tähistava Rimi e-poe käive ja klientide arv kasvab iga aastaga. Rimi e-poe juhi Helen Lednei sõnul ei ole toidu- ja esmatarbekaupade e-kaubandus lihtne äri, kuid tänases maailmas on see eduka jaekaupluste keti jaoks elementaarne ning lausa hädavajalik.

„Vajaduse e-pood avada tingisid turu ja kliendikäitumise muutused. Kui me poleks Rimi e-poega turule tulnud, tähendanuks see pikas perspektiivis, et osale sihtrühmale poleks me enam turul atraktiivsed,” hindab Lednei. Samal põhjusel otsustati kohe ka, et e-pood peaks olema kättesaadav kõigile Eestis enim levinud keeltele ning nii on pood algusest peale eesti-, vene- ja inglisekeelne.

Kõige edukam aasta oli e-poele 2023. aasta, kus juba alates märtsist oli müügikasv 2022. aastaga võrreldes 20 protsenti kuus, ulatudes suvel kohati 40 protsendini ning sügisel ja talvekuudel juba üle 50 protsendi. „Sel aastal näeme sama trendi jätkumist. Meie lipulaevaks on väga hea puu- ja juurvilja valik ning meie toodete kvaliteet. Isegi kui peaks juhtuma, et klient ei ole kvaliteediga rahul, kehtib meil värskuse garantii ning tagastame kliendile raha või asendame toote kvaliteetsega,” tutvustab Lednei.

Lisaks pakub Rimi võimalust soetada 4,99 euro eest kojutarnepakett kahekuuliseks perioodiks, mis tähendab, et kui tellida näiteks e-poest korra nädalas, tuleb ühe tarne hinnaks ainult 63 senti! Kliendid, kes ei soovi aega viita iga nädal aega tellimuse vormistamisele, saavad vormistada korduvtellimuse: nii tuleb tellimus kohale järgmisel kaheksal nädalal samal päeval ja selles ajavahemikus, nagu sai korduvtellimus seadistatud.

Helen Lednei
Helen Lednei Foto: Rimi Eesti Food AS

E-poe sortiment on laiem kui väiksematel kauplustel

E-poe juhi sõnul on väga oluline pakkuda klientidele võimalikult laia sortimenti, hea kvaliteediga ning erinevate tarneviiside kaudu: klient tuleb kas ise tellimusele järele või toob tellimuse kohale kuller. Väiksematesse kauplustesse on võimalik samuti läbi Rimi e-poe kaupa tellida, see võimaldab teha valiku palju laiema sortimendi seast, kui on kodulähedases pisikeses Rimi füüsilises kaupluses.

„Kliendi jaoks on kõige tähtsam saada alati kogu tellitud kaup ning olulised on ka sellega kaasnevad faktorid: sortiment, tarneaeg, tarne kiirus, klienditeenindus, kasutajakogemus e-poes, toodete kvaliteet, kiire ja sõbralik järelteenindus,” loetleb Lednei. „Meie tubli meeskond töötab iga päev selle nimel, et klientide ostukogemust paremaks muuta, seda nii kasutajakogemuse kui ka teenuste valikut laiendades.”

Ta nendib, et e-kaubanduse protsessid on tavapoodide opereerimisega tunduvalt keerukamad ja rohkem osapooli hõlmavad. „Kui e-poes tehakse eksimus, mõjutab see kohe sadu või isegi tuhandeid kliente ning paraku kipuvad need eksimused muutuma viraalseks. Meilgi on juhtunud, et toode on müügis vale hinnaga, näiteks mõne sendiga,” toob ta näite. „Pärast eksimust tuleb meeskonnaga arutleda ja aru saada, miks viga juhtus ja kuidas seda tulevikus vältida. E-kanali kliendid on ka oluliselt nõudlikumad kui tavakaupluse kliendid, see tähendab seda, et igapäevaprotsessid vajavad väga suurt fookust alates kauba saadavusest ja värskusest kuni tööjõuressurssideni.”

Tööjõu teema on tegelikult väga kriitiline, sest kui hommikul selgub, et kuus inimest on haiged, peab leidma väga kiiresti lahenduse, kuidas kõik tehtud tellimused saaksid õigeks ajaks komplekteeritud. „Selliseid asju on kahjuks raske ette näha ja töötajaid nii-öelda varuks hoida ei ole samuti mõistlik, sest vastasel korral peaks e-poe teenus hoopis teisiti hinnastatud olema. Füüsilises kaupluses on veidi lihtsam, sest klient saab teenindatud ka iseteeninduskassas. Või kui täpselt seda toodet riiulis pole, mida klient soovis, valib klient endale ise alternatiivtoote.”

Artikli foto
Foto: Rimi Eesti Food AS

Uus fookus on ärikliendid

Rimi e-poes kehtivad äriklientidele kõik samad lahendused, teenused ja pakkumised nagu tavaklientidele, välja arvatud isikupõhised personaalsed pakkumised. Erinevus on see, et ärikliendid saavad lisaks pangalingi ja pangakaardiga maksmisele taotleda ka krediiti ning maksta arvega. Rimi võttis selle aasta algusest uue suunana fookusesse äriklientidele teenuse pakkumise ning täna käib töö selle nimel, et uute lahendustega muuta äriklientide elu lihtsamaks. „Selleks ootame muidugi ka väga äriklientidelt tagasisidet tootevaliku ja teenuse parandamiseks,” nendib Lednei.

Äriklientidele kehtivad kõik Rimi lojaalsuskaardi pakkumised ja mis eriti hea – Tervisereede soodustus kehtib samuti äriklientidele, selleks tuleb reedeti tellimust vormistades e-poes kasutada sooduskoodi TERVISEREEDE1. „Väga mugav on korduvtellimuse kasutamine ning lisaks pakume uutele klientidele ühekordset sooduskoodi ARIKLIENT25, mis annab soodustust tavahinnaga toodetele ja ostukorvidele, mille väärtus on üle 55 euro,” selgitab e-poe juht. „Suurepärane võimalus tellida tähtpäevadeks head ja paremat Rimi peolauavalikust!”. Kui äriklientidel tekib küsimusi, siis nad võivad julgelt ühendust võtta Rimi ärikliendi projektijuhi Liidia Ledneiga või külastada veebilehte https://www.rimi.ee/epood/ee/ariklient

Artikli foto
Foto: Rimi Eesti Food AS
Tagasi üles