Peale kahe suure autoritaarse režiimi jõu kasutamisele tugineva tegevuse on sama muster ka väiksemate autoritaarsete või totalitaarsete režiimide iseloomustaja. Iraani rahastatav ja varustatav võrgustik Lähis-Idas, totalitaarse Hamasi terroristlik rünnak Iisraeli vastu 7. oktoobril, Põhja-Korea režiimi tuumarelvastumine ning relvakatsetused, mis ohustavad demokraatlikke Lõuna-Koread ja Jaapanit. Ja isegi autoritaarne Venezuela tegi referendumi, kas vallutada kümneid kordi väiksemalt naaberriigilt Guyanalt kaks kolmandikku tema territooriumist. Selle sõgeda referendumi tegemise innustus pärineb otseselt maailmas toimuvast paradigma muutusest ehk printsiibi «kel jõud, sel õigus» levikust rahvusvahelistes suhetes.
On päris ilmne, et kui Venemaa ja teiste autoritaarsete riikide rahvusvahelist õigust rikkuv tegutsemine vastulööki ei saa, siis on see mõtteviis kiire levima. Venezuelat me juba näeme, kuid kiusatust mingeid küsimusi jõuga lahendada on veel nii mõnelgi autoritaarsel režiimil kõikjal maailmas. Eriti kui võimalik rünnatav naaber on kordades väiksem ja nõrgem.
Seetõttu on äärmiselt oluline, et demokraatlikud riigid ning need, kellele ka tegelikult läheb korda rahvusvaheline õigus ning see, et erimeelsusi tuleb lahendada diplomaatia ja läbirääkimistega, kuid mitte sõjalise jõuga, suudavad lõpuks seljad kokku panna. Märkimisväärselt peavad vähenema topeltstandardid rahvusvahelist õigust rikkuvate ning kuritegusid sooritavate režiimide suhtes. On see siis kehtestatud sanktsioonidest tegelik kinnipidamine, sõjakuritegude rahvusvahelise kohtu ette toomine või ka tegelik poliitiline surve praegust maailma lõhkuvate režiimide suhtes. Sest need on agressiivsuse ja vägivallaga valmis minema täpselt nii kaugele, kui neil lastakse ja seda tolereeritakse. Seda näeme väga selgelt Venemaa puhul. Aga ka kõigi teiste eelpool nimetatud autoritaarsete agressiivsete režiimide puhul pole olukord teistsugune.