Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Petised tühjendavad pakiootajate taskuid (7)

Copy
Selliseid sõnumeid, kus palutakse oma andmeid mõnel lingil uuendada, ei saada välja mitte ükski postiasutus.
Selliseid sõnumeid, kus palutakse oma andmeid mõnel lingil uuendada, ei saada välja mitte ükski postiasutus. Foto: Madis Veltman

Kuigi paljud petusõnumite saajad näevad selle taga postifirmade andmeleket, mille käigus on klientide andmed petturite kätte sattunud, eitavad firmad niisugust võimalust ning soovitavad inimestel end ise kaitsta – mitte vastata kahtlastele sõnumitele ja kirjadele, mitte klikkida linkidele ja sisestada oma andmeid.

Üks Omniva klient ütles Postimehele, et õngitsussõnumid hakkavad tulema just siis, kui ta ootab mingit kaupa välismaalt. Ta lisas, et nii temal kui ka ta tuttavatel on olnud korduvalt kokkupuuteid sõnumitega, mille saatjad esitlevad end Omnivana. «Kui sõnumid tuleksid suvalisel ajal, võiks ju arvata, et tegemist on lihtsa õngitsusega. Aga kui need hakkavad tulema vaid siis, kui saadetis on registreeritud, ei näe ma sellele muud seletust kui andmeleke Omnivast,» lausus allikas.

Omniva meediasuhete juht Reelika Lepp ütles, et neile teatatakse õngitsussõnumitest vaat et iga päev, kuid andmeleket ega pahavara nende IT-süsteemides ei ole. «Siinkohal on hea võimalus tänada kliente, kes edastavad kahtlase sõnumi ja kirja meile ka siis, kui on veendunud, et tegemist on õngitsusega,» lisas ta.

Tagasi üles