Rohepööre on täistuuridel kaasa haaranud loomult lootusetud biokütused, mille kasutamine suurendab sõltuvust Aasiast ega täida ühtki kliimaeesmärki. Tõsine küsimus on selles, kas omaaegsete biokütuste sõiduvees lavale tulnud bioplastikud ja muudki materjalid saavad üldse midagi pakkuda tuleviku jaoks, kus süsinikuheitmed peavad vähenema ja energia kokkuhoid kasvama.
Tellijale
Juriidiline rohelisus ja tume tulevik (3)
1990ndate paiku tabas eri riike arusaam, et bioloogilisest toormest valmistatud mootorikütused on midagi head. Hiljem, kui 1997. aastaks oli sõlmitud ka Kyoto protokoll, lisandus arusaam, et need on ökoloogilised ja rohelised. Põhjus lihtne: nende valmistamiseks kulunud materjal kasvab ju tagasi ja fotosünteesiks kasutavad taimed atmosfääris olevat süsihappegaasi. Taimeõlidest diiselkütuste või ka biogaasi või bioetanooligi tootmine oli aga siiski pigem viis, kuidas põllumajandust toetada. Euroopa Liidus juba suudeti lüüa sellisele kütustele tempel «roheline».