Lähima kolme aasta jooksul ehitatakse Tallinnas kuni viis uut jalakäijatele ja ratturitele mõeldud raudteeläbipääsu.
Lähiaastail rajatakse Tallinna viis uut kergliikluskoridori (1)
«Tallinna jalakäijate- ja rattataristu oluliseks kitsaskohaks on kujunenud raudtee, mis poolitab linnaosasid ja asumeid. Kui tahame motiveerida inimesi rohkem säästvalt liikuma, peame looma neile mugavamad ühendused. Seetõttu pöörame aina rohkem tähelepanu tänavaruumiga samas tasapinnas olevate tunnelite rajamisele raudtee muldkehandisse – Tondil, Paldiski maanteel, Endla tänaval, Tartu maanteel,» selgitas abilinnapea Vladimir Svet.
Praegu käivad Tondi eritasandilise ristmiku ehitustööd, mille raames luuakse ka jalakäijate- ja rattateed, mis hakkavad olema Tondi tänavaga samas tasapinnas. Raudtee hakkab kulgema muudest liiklejatest kõrgemal. Ehitustööd on plaanid lõpetada selle aasta lõpuks.
Paldiski maanteele kergliiklustunneli rajamiseks on sõlmitud leping. Tunneli ehitustööd algavad lähikuudel. Tegemist on olulise trajektooriga, mis ühendab tulevikus Tehnika tänavale ehitatava rattatee Paldiski maanteele rajatavate kõnni- ja rattateedega, mida hakatakse välja arendama Hipodroomi ristmiku ümberehituse käigus.
Kristiine keskuse juurde kavandatava ühistranspordi sõlmjaama loomise esimese etapina rajatakse Endla tänava mõlemale poolele kergliiklejate jaoks raudteealused läbipääsud. Projektid tunnelite rajamiseks on valmis, Tallinna keskkonna- ja kommunaalamet kuulutab peatselt välja hanke ehitaja leidmiseks.
Ühtlasi plaanib linn luua uued kergliiklustunnelid Tartu maanteele, sidumaks paremini omavahel Ülemiste piirkonda kesklinnaga. Projekt kahe tunneli ja Tartu maantee ületamiseks mõeldud silla rajamiseks on valmis, esimeses etapis plaanitakse rajada Ülemiste keskuse poole jääv tunnel, mille projekti autoriteks on Arhitektuuripraksis PART, arhitektid Siim Tuksam ja Sille Pihlak.
Endla ja Tartu maanteel raudtee kehandisse planeeritud tunnelite rajamiseks plaanitakse kasutada Euroopa Liidu raha.