Sel nädalal alustatakse Soome lahel Kunda ja Sillamäe sadamate piirkonnas jäämurdetöödega ning neid sadamaid külastavatele laevadele hakkavad kehtima lisanõuded.
Jäämurdja läheb Kunda ja Sillamäe sadama juurde laevadele appi
Transpordiameti peadirektor Priit Sauk määras tänavu Soome lahel jäämurdetööde alguseks 26. jaanuari.
Transpordiameti jäämurde koordinaator Martin Kaarjärv selgitas, et Sillamäe ja Kunda sadama piirkonnas on nädalase külmadega tekkinud üsna palju uut jääd. «Praeguse tugeva lõunakaare tuulega on see jää kandunud põhja poole, aga tuule pöördumisel põhjakaarde liigub jää tagasi lahe lõunaossa Eesti vetesse ning see raskendab laevaliiklust Kunda ja Sillamäe sadamate piirkonnas.»
Jäämurdmise teenust hakkab Kunda ja Sillamäe sadamate piirkonnas osutama jäämurdja Botnica. Tänase seisuga on Botnica jäämurde valmiduses Vanasadamas ja jäämurdja Tarmo Hundipea sadamas.
Alates 4. veebruarist hakkavad Kunda ja Sillamäe sadamat külastavatele laevadele kehtima ka lisanõuded. Laevadel peab olema vähemalt jääklass II (Lloyd`s Register) või samaväärne teiste klassifikatsiooniühingute jääklass. Samuti ei tohi laeva peamasina võimsus olla väiksem kui 1200 kW.
Transpordiamet korraldab jäämurde teenust Muuga, Tallinna, Kopli lahe sadamates, Paldiski Põhja- ja Lõunasadamas, Kunda ja Sillamäe sadamates. Sadamaid teenindatakse kuni sadama akvatooriumini. Lisaks teenindatakse Pärnu sadamasse saabuvaid ja sealt väljuvaid laevu Pärnu sadama lootsipoist kuni jääpiirini.