Päevatoimetaja:
Marek Kuul

REPORTAAŽ Lennujaama pääste­teenistus on katastroofiks alati valmis

Copy
Lennujaama päästeteenistuse juht Silver Luik ja masinad, millest igaüks maksab ligi miljoni.
Lennujaama päästeteenistuse juht Silver Luik ja masinad, millest igaüks maksab ligi miljoni. Foto: Сандер Ильвест

Tallinna lennujaama palgal on 45 päästetöötajat, kes peavad leidma tasakaalu suurõnnetuse pideva ootamise ja argisemate tööde ärategemise vahel.

Jaapanis ei olnud tõsisemaid lennuõnnetusi juhtunud aastakümneid, kuid 2. jaanuaril kihutas Haneda lennujaamas maanduv Airbus 350 vastu väiksemat lennukit (kus hukkus viis inimest) ja mõni sekund hiljem võtsid leegid võimust. Et kõik 379 inimest lainerist eluga välja said, tulenes Tallinna lennujaama päästeteenistuse juhi Silver Luige sõnul ka jaapanlaste distsiplineeritusest. Näiteks ei hakatud püüdma päästa käsipagasit, mis evakueerimiste puhul on osutunud halvaks kombeks näiteks USAs.

Kui kiiresti jõudsid põlema süttinud reisilennukit kustutama Haneda päästjad, selgitab uurimine – õnnetusest tehtud videokaadrites püüab leeke vett piserdades kontrolli alla saada pikalt vaid üksainus operatiivsõiduk...

Tagasi üles