Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730

Tallinna kalmistutel hakkavad tegutsema elektrilised hooldusmasinad

Copy

Tallinna kalmistuid haldav ja hooldav linnaettevõte Kadrioru park võtab alates uuest aastast kasutusele elektrilised hooldusmasinad, mis sobivad kalmistute tingimustesse paremini kui sisepõlemismootoriga masinad.

Abilinnapea Vladimir Sveti sõnul juhinduti elektriliste masinate rentimisel linna keskkonnaeesmärkidest, kuid võeti arvesse nende peamist kasutuskohta. «Viie uue hooldusauto lisandumine meie tehnikaparki on küll väike, kuid see-eest oluline panus Tallinna kliimaeesmärkide täitmisesse – aina rohkem kasutame linnas elektrilist hooldustehnikat. Kalmistud on koht, kus toimuvad hooldus- ja koristustööd peavad olema delikaatsed ning külastajaid minimaalselt häirima ning elektrilised hooldusautod sobivad selleks nagu valatult,» rääkis Svet.

Keskkonnasõbralikke Addaxi elektrilisi kallursõidukeid hakatakse kasutama erinevatel heakorratöödel kalmistute hooldamisel. Kadrioru park haldab Siselinna, Rahumäe, Hiiu-Rahu, Pirita, Liiva, Pärnamäe ja Metsakalmistut. Neli masinat hakkab teenindama kalmistuid ning üks leiab kasutust Kadrioru pargis.

Kadrioru pargi direktori Ain Järve sõnul sobivad elektrisõidukid kalmistute teedele hästi. «Eks juba ammustest aegadest on arvestatud sellega, et kalmistul peab hobuse ja surnuvankriga liikumiseks ruumi olema», ütles Järve.

Sõidukid tarninud Puhastusimport OÜ tegevjuht Martin Lill märkis, et Addaxil on kogemused Põhjamaades ning ka talvistes tingimustes ei teki sõiduki ega selle akuga probleeme. «Tegemist on kompaktse, kitsa ja vaikse raamveokiga, mis on kasutajale mugav ja sobib kalmistute kitsastes oludes manööverdamiseks,» selgitas Lill.

Rendileping hooldusmasinate kasutamiseks on sõlmitud viieks aastaks. Vastavalt lepingule tuleb viie sõiduki rentimise ja korralise hoolduse eest 60 kuu jooksul tasuda kokku 124 975 eurot (+ käibemaks), millele lisandub veel varakindlustus. Ligikaudse arvestuse kohaselt peaks elektriline hooldussõiduk viie aastaga andma kütuse pealt umbes 10 000 eurot kokkuhoidu.

Järve sõnul pidid kalmistu töötajad töövahendeid ja materjale varem transportima traktori kopa sees, nüüd saab kõik asjad vaiksemalt kohale toimetatud. Traktoritest siiski päris loobuda ei saa. Neid läheb vaja haudade kaevamisel. «Ja eks sealgi teeb viimased viimistlustööd ikkagi inimene käsitsi, masinaga neid teha ei saa,» tõdes Järve.

Peale selle on nii mõnigi hauaplats igast küljest teiste kalmudega ümbritsetud, nii et sellele ei pääse kopaga ligi. Seal kaevatakse hauad labidaga, nagu seda läbi aegade on tehtud. Talvisel ajal, kui maa on külmunud, tähendab see ka seda, et külmunud pinnasekihi ülessulatamiseks tossavad kalmistutel söevannid.

Tagasi üles