Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Looduskosmeetika tootja: Eesti turunduskoolitused on välismaistest kordades etemad!

Copy
Artikli foto
Foto: Pilleli Läets

Looduskosmeetika brändi HOIA homespa looja Triinu Karolini sõnul tuleb konkurentsitihedal turul klientideni jõudmiseks Google'is ja sotsiaalmeedias silma paista. Turundusteekonda tuleks alustada koolitustel, kusjuures eelistada tasuks eestikeelseid kursuseid, sest USA-s õpetatu ei pruugi meie turul kehtida ega ka mitte toimida.

Saaremaalt pärit Triinu hakkas esimest last oodates jälgima tähelepanelikult, mis keskkonnas ta viibib, mida sööb ja kehale määrib. “Mahetoitu oli toona kergem leida, aga kosmeetikaga läks keeruliseks, kuna turul polnud palju puhtaid ja looduslikke tooteid,” ütles ta. Nii hakkas Triinu lugema, uurima ja katsetama ning lõpuks ostmise asemel ise tooteid valmistama.

Artikli foto
Foto: Pilleli Läets

Esialgu seisis ta tuliselt oma brändi loomise vastu. Selle asemel tegi tooteid enda tarbeks ja pakkus sõpradele ja tuttavatele. Lõpuks otsustas ta ettevõtjast sõbra soovitusel siiski HOIA brändi luua. “Seejärel käisin väiksematel ja suurematel laatadel müümas. See on alustava ettevõtja jaoks väga oluline, sest nii näeb klient, kes on toote taga ja jätab su meelde. Samuti õpid ise paremini klienti tundma: mis tooteid ta soovib, mis tema mured on ja mis kanaleid tarbib,” ütles Triinu.

Läbimurdeks loeb Triinu hetke, mil ta palkas oma esimese töötaja. Sellega vabanes tal piisavalt aega, et turundusega tegeleda, mille tagajärjel hakkasid ka müüginumbrid kerkima. See juhtus aasta-pooltest peale brändi loomist.

Konkurentsitihedas äris loeb turundus

Kosmeetika on äärmiselt konkurentsitihe valdkond, seda eriti Eestis, kus tegutseb üle 50 erineva vanema ja uuema looduskosmeetika tootjat. “Turg aina täieneb. Ellu jääb see, kes teeb oma asja ja keskendub oma turunišile,” ütles Triinu. Seevastu on kliendid väga lojaalsed - oma lemmikule jäädakse kindlaks ega vahetata naljalt uue brändi vastu.

Suur abi on turundusest, sest tänapäeva infomüras on kliendini jõudmiseks oluline silma paista. Nii hakkas Triinu käima erinevatel sotsiaalmeedia kursustel ning jõudis ka Õpi koos Google’iga koolitusteni. Ta on üks 24 000. ettevõtjast, kes end just selle programmi abil on end viimase kolme aasta jooksul täiendanud. Tänaseks toimub 90% HOIA turundusest veebis. “Kliendi otsused sünnivad kiiresti. Kui su bränd ei ole nähtav, kergesti leitav ja lihtsasti ostetav, siis võid küll maailma parimat asja teha, aga inimesteni see ei jõua. Ilma õigetes kanalites reklaami tegemata läheb eduni jõudmiseks kordades kauem,” rõhutas Triinu turunduse tähtsust.

Artikli foto
Foto: Pilleli Läets

Koolitused annavad uuemat infot

Turundust õppis Triinu erinevatel koolitustel. “Kõrghariduse omandasin hoopis õigusteaduse erialal ja nii ongi ehk parem. Ülikoolis turundust õppides tuleks nagunii iseseisvalt väga palju juurde omandada, sest tehnoloogia ning erinevad turunduskanalid arenevad täna nii kiiresti, et ilma ise kätt pulsil hoidmata ei saaks edukalt turundust teha,” selgitas ta.

Uuendustega kursis püsimiseks osaleb Triinu näiteks Google koolitustel vähemalt kord aastas, valides erinevate suunitluse ja sisuga tunde. Palju abi oli koolitusest, mille põhjal täiustati HOIA kodulehte. “Kasutasime õigeid märksõnu ning tegime blogipostitusi, mis toovad inimesi meie kodulehele, kui nad otsivad Google'ist mõnele probleemile vastust. Samuti oleme seadistanud Google reklaame ja katsetanud erinevaid püsi- ja märksõnareklaame. Näiteks näohooldustoodete müük kasvas 20-30% tänu õigesti seadistatud kategooria reklaamidele,” ütles ta.

Artikli foto
Foto: Pilleli Läets

Soovitus teistele: eelistage koolitusi otse allikast!

Teistele ettevõtlikele inimestele, kes on juba oma toote loonud ja saanud selle müügikõlbulikuks, soovitab Triinu võtta risk ja hakata ettevõtlusega tegelema täiskohaga. “Põhitöö kõrvalt saab ka tegutseda, aga edu saavutamiseks kulub kordades rohkem aega,” ütles ta. Teiseks tuleks leida koolitusi, mis aitavad kodulehte efektiivselt ehitada, Google Analyticsi seadistada ning reklaamidega tegeleda. “Koolitustel käies sõltub 90% tulemusest sinust enesest. Hakka kohe tegutsema ning ära jäta materjale postkasti seisma, sest õpitu ununeb ja tehnoloogia muutub väga kiiresti,” soovitas ta.

Lisaks tuleks Triinu sõnul eelistada Eestis korraldatavaid koolitusi, sest paljud USA-põhised lahendused ei toimi meie turul. “Koolitusi on keeruline valida, sest pakkujaid on väga palju. Näiteks osalesin ühel USA koolitusel ja selgus, et seal õpetatud asjad ei toimi Euroopas. Kokkuvõttes raiskasin kaks-kolm tundi väärtuslikku aega ega jõudnud kuskile. Samuti on lihtsam õppida oma emakeeles. Arvestada tuleks ka sellega, et mida tuntum ja suurem on koolitus, seda automatiseeritum ta on. See tähendab, et puudub võimalus küsimusi esitada ning probleemide korral tuge saada. Õpi koos Google’iga koolitused on kohandatud siinse turu jaoks ning osaleja saab koolitajaga otse suhelda ja jooksvalt küsimusi küsida,” kiitis ta.

«Õpi koos Google’iga» koolitustesari on toimunud alates 2021. aastast ning selle aja jooksul on koolitatud üle 24 000 ettevõtja. Teadmisi saab ilma rahata omandada digiturundusest, videoreklaami loomisest või reklaamide seadistamisest. Koolitusi annavad oma ala tipud Eestist ja välismaalt. «Õpi koos Google’iga» koolitustesari toetas artikli valmimist.

Uuri rohkem digioskused.ee 

Programm on ellu kutsutud Eesti Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi, Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse, Maakondlike Arenduskeskuste Võrgustiku ning Google koostööna.

Copy
Tagasi üles