Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Rongile ette sõitnud liinibuss pääses napilt traagilisest õnnetusest

Copy
Kuvatõmmis veduri pardakaamera salvestusest.
Kuvatõmmis veduri pardakaamera salvestusest. Foto: Kuvatõmmis

28. novembri õhtupoolikul pääses Maardus Fosforiidi tänava raudteeülesõidul traagilisest õnnetusest kaubarongile ette sõitnud liinibuss.

Kokkupõrkest lahutas sõidukeid umbes kolm sekundit ning Operaili vedurijuhi ennetav ohutuskäitumine. Seesugused napid pääsemised on aga Fosforiidi ülesõidul ohtlikult sagedased.

«Veduri pardakaamera salvestuselt on näha, et lisaks pildil olevale bussile sõidab otse rongi eest läbi veel ka mitu autot,» sõnas Operaili ohutusjuht Andre Zahharov. «See on ülesõit, kus autojuhid tihti eiravad liiklusseadust oma ohtliku käitumisega – meie vedurijuhid annavad sellest meile pidevalt märku.»

Ka 28. novembril hoidis traagilise õnnetuse ära see, et Operaili vedurijuhid on Fosforiidi tänava ülesõidu suhtes juba ennatlikult valvsad ning sel korral oli hoog varakult maha pidurdatud. Normaalkiirusel sõites ja oma sõidueesõigust kasutades ei oleks rong mingil juhul pidama saanud.

Kaubarongi pidurdusteekond Eestis on tavaliselt pool kilomeetrit kuni kilomeeter, täiskiirusel ja täisrongiga sõites isegi kuni kaks kilomeetrit. Seepärast näeb liiklusseadus ette, et rongil on alati eesõigus – kõik teised liiklejad peavad andma rongile teed. Reguleeritud ülesõidul annab rongi tulekust teada tõkkepuu või foor, reguleerimata ülesõidul tuleb sõidukijuhul endal veenduda, et rongi ei tule.

Talve saabumisega on n-ö napikad ehk napilt õnnetusest pääsemised muutunud eriti sagedaseks. «Pimedal ajal märkab nii vedurijuht takistust kui ka autojuht rongi veelgi hiljem. Samuti saavad nii rong kui ka auto libedaga halvemini pidama,» toonitas Zahharov. «Meenutan mõne aasta tagust juhtumit, kus autojuht küll märkas rongi, kuid ei saanud sõidukit libeduse tõttu pidama ja sõitis rongile küljelt sisse. Vedurijuht sellises olukorras midagi avarii ärahoidmiseks paraku teha ei saa.»

Kuna seekord oli see ühistransport, oleks juhtum võinud lõppeda eriti õnnetult. «Tavaliselt kirjutatakse traagiliselt lõppenud õnnetustest põhjusel, et teised liiklejad võtaksid juhtunust õppust. Vahel võiksime aga kannatusi ennetada ja õppida sellest, mis võinuks juhtuda, kui juht käitub sarnaselt selle bussi juhiga,» nentis Zahharov.

Kuna probleemne ülesõit asub Maardus, on olukorrast korduvalt teavitatud ka Maardu linnavalitsust. Operaili vabatahtlikud ohutussaadikud on käinud Maardu, Kallavere ja Viimsi koolides, et juhtida kohalike laste tähelepanu raudtee ohutule ületamisele. Senini ei ole ülesõitu reguleerimisvahenditega ohutumaks muudetud, seega on ülesõidu kasutajate ohutus vaid igaühe endi kätes.

Maardu linnavalitsuse teatel on Fosforiidi tänava raudtee ülesõidu omanik eraomanduses olev Maardu Raudtee AS. Vastavalt raudteeseadusele peab raudteeinfrastruktuuriettevõtja tagama raudteeülesõidu- ja raudteeülekäigukoha korrashoiu ja liikluskorraldusvahendite paigaldamise ning raudteeohutuse nende valduses oleva kinnisasja ulatuses

«Sellele vaatamata võttis Maardu linn ette mõned aastad tagasi autoliikluse turvalisuse suurendamiseks antud raudtee ülesõidu remondi, samuti paigaldati täiendavad ohust informeerivad liiklusmärgid ning vähendati antud alal maksimaalset lubatud sõidukiirust.

Liiklejate ja ühistranspordi liikluse ohutus on väga oluline, seetõttu lähitulevikus arutame Maardu Raudtee AS-iga võimalusi Fosforiidi tänava raudtee ülesõidu turvalisemaks muutmiseks. Samuti oleme avatud dialoogiks Operail AS-ga ning usume, et koostöös võivad sündida head lahendused,» teatas Maardu linnavalitsuse avalike suhete juht Jelena Katsuba.

Tagasi üles