Sotsioloog Andrus Saare hinnangul näitavad populaarsusuuringud sageli toetust parteidele suuremana, kui see tegelikult on - seda siis, kui protsentide arvutamisel jäetakse välja mitte ühtegi parteid toetavad inimesed.
Saar: erakondade toetuse uuringutes ei peitu tõde
«Terevisioonis» esinenud Saare sõnul on päris palju inimesi, kes ütlevad sotsioloogilises küsitluses, et nad ei valiks ühtegi erakonda, vahendab ERR Uudised.
«Kui ühiskonnas tekib majandussurutis, siis uuringud alati näitavad, et nende inimeste arv suureneb veelgi, kes keelduvad midagi valimast,» selgitas ta.
Saare sõnul avaldavad parteide populaarsusuuringud avaldamisel inimestele siiski küllalt suurt mõju.
«Igasugune statistika, mis ringleb avalikkuses, mida publitseeritakse ja millest räägitakse, avaldab kindlasti rolli ja mõjutab inimesi,» märkis sotsioloog, lisades, et inimesed soovivad olla nn võitjate poolel.
Tema sõnul on klassikaline näide see, et kaks nädalat pärast valimisi eelistavad inimesed rohkem valimistel edukaid erakondi kui küsitluses, mis on tehtud valimispäeval.
Rahvusringhäälingu tellitav Emori uuring esitleb tulemused vaid neist vastajatest, kel on erakondlik eelistus olemas, samal ajal kui Postimehe tellitav Turu-Uuringute ASi analoogiline uuring arvestab protsentide sekka ka need, kes ei oska öelda, millist erakonda eelistavad.