Kui kalliks peaks Rail Balticu projekt muutuma, et julge poliitik otsustaks – lõpetame ehitamise, võtame vastu kahjumi (seni kulutatud raha) ja läheme eluga edasi. Sest iga järgmine euro, mille projekti paneme, ainult suurendab kahjumit.
Tellijale
LUUBI ALL ⟩ Pole mõtet ehitada: elektriautode tulek hävitab Rail Balticu tasuvusloogika
Rail Balticu (RB) tasuvus ja kogu loogika, miks omal ajal otsustati raudtee ehitada, on praegu löögi all. Lööke tuleb mõlemalt poolt. Kulud kasvavad hüppeliselt. Tulud samal ajal vähenevad.
Selle aasta septembri teises pooles lõppes Lätis põhitrassi ehitamise hange. Konkursi võitis Poola-Prantsuse-Itaalia ühisfirma 3,7 miljardi eurose pakkumisega. See on neli korda (!) suurem, kui seni kehtivas, 2017. aastal valminud Ernst&Youngi (E&Y) tasuvusanalüüsis arvutatud.