Päevatoimetaja:
Marek Kuul

VAATA KAARTI Transpordiamet alustab reedest keskmise kiiruse mõõtmisega (7)

Kiiruskaamera. Foto on illustratiivne.
Kiiruskaamera. Foto on illustratiivne. Foto: Peeter Lilleväli / Põhjarannik

Reedest, 29. septembrist kuni 8. oktoobrini mõõdab transpordiamet katseprojekti raames neljal maanteel keskmist kiirust. Amet rõhutab, et tegu on metoodilise uuringuga, kus kellegi andmeid ei salvestata ega trahve tehta.

Andmekaitse inspektsioon kiitis uuringu läbiviimise taotluse heaks, lisas amet.

«Mõõtmise eesmärk on selgitada välja, kas keskmise kiiruse ületamine on Eestis probleem. Uuringuks kasutatakse olemasolevaid kiiruskaamerate mõõtekabiine ja nendesse paigaldatud mõõtesüsteeme,» lausus transpordiameti peadirektor Priit Sauk, lisades, et ameti eesmärk on leida uusi ja mõjusaid meetmeid, et tõsta teedel liiklusohutust ning vähendada hukkunute ja vigastatute arvu.

Mõõtmised toimuvad valgel ajal:

• Tallinna-Narva maanteel 4,4-kilomeetrisel lõigul (km 177,2–172,8) Tallinna suunal,

• Tallinna-Tartu maanteel 4,9-kilomeetrisel lõigul (km 94,9–88,8) Tallinna suunal,

• Tallinna-Pärnu maanteel 9-kilomeetrisel lõigul (km 111,1–120,2) Pärnu suunal ja

• Ääsmäe-Haapsalu maanteel 13-kilomeetrisel lõigul (16,1–3,1) Ääsmäe suunal.

Mõõtekohtadest annavad märku liiklusmärgid ja infotahvlid, mis on paigaldatud enne iga lõigu algust. Samuti on lõikude asukohad nähtavad Targa Tee rakenduses ja transpordiameti kodulehel.

Trahvi ei saa

Katseprojekti raames ei edastata menetlemiseks mitte ühtegi juhtumit isegi siis, kui kiiruskaamera peaks tuvastama mootorsõiduki hetkkiiruse ületamise. Katseprojektis osalevate kaamerate välklambid on välja lülitatud ja kaamera töötamisel punaseid välgusähvatusi ei kaasne.

Andmeid töödeldakse projektis järgmiselt: keskmise kiiruse mõõtmise testlõigule sisenenud ja lõigult väljunud mootorsõiduki registreerimismärgi tähis fikseeritakse kiiruskaameraga salvestisel ja infotehnoloogilise tarkvara abil toimub mootorsõiduki registreerimismärgi tähise automaatne tuvastamine ning selle masinloetavale kujule viimine. Masinloetavale kujule viidud registreerimismärgi tähis pseudonüümitakse ilma inimsekkumiseta. Depseudonüümimise võti ja loodud salvestised hävitatakse.

Sõiduki registrimärgi tähist ei kasutata mootorsõiduki andmete tuvastamiseks ja sõiduki omaniku või vastutava kasutaja isikustamiseks. Katseprojekti käigus ei teostata ühtegi päringut registritesse, andmekogudesse ja infosüsteemidesse ning moodustatud salvestisi ei edastata ühtegi teise andmekogusse ega infosüsteemi, toonitas transpordiamet.

Katseprojekti tulemused selguvad ameti teatel novembri teises pooles. Mõõtmiste eesmärk ei ole leida menetlemise ja karistamise võimalusi, vaid hinnata liiklusohutuse parandamise ühe meetme asjakohasust ja testida selle rakendamist.

Augustis tellis transpordiamet uuringu «Sõiduki juhtimine», kus küsiti vastajatelt nende suhtumist keskmise kiiruse mõõtmisse maanteel liiklusohutuse suurendamise eesmärgil, kui mõõtesüsteem välistab info kogumise muul eesmärgil. Kõikidest vastajatest suhtus sellesse 65 protsenti positiivselt ja sõidukijuhtidest 61 protsenti. Enim oli negatiivselt suhtujate seas 25–34-aastaseid mehi, kes osaliselt või alati ületavad kiirust.

Tagasi üles