Rogers toonitab: kui klassis korda pole, siis ei tohi mingil juhul resigneerunult öelda, et «poisid jäävad poisteks», «sellised need tänapäeva lapsed on», «see ongi raske klass» jms. Sellega õigustame õpetaja pidevat ahistamist õpilaste poolt.
Rogers lisab, et igas klassis on lapsi, kelle kodus juuakse, lärmatakse, kakeldakse. Nendele on kool ainus rahulik ja turvaline koht ning sellepärast peab tõsiselt pingutama, et koolis oleks tõepoolest rahulik ja turvaline.
Raske laps sai ihunuhtlust
Bill Rogers oli koolipõlves ise ka «raske laps», keda tuli «taltsutada», mõnikord ka ihunuhtlusega – 1960. aastatel oli Inglismaa koolides ihunuhtlus veel lubatud. Rogersi probleem oli, et ta ei talunud Pink Floydi loomingu kaudu meilegi tuntuks saanud võimukaid õpetajatüüpe. Õpilasena joonistas ta neist pilapilte ja riputas kooli teadetetahvlile.
Õpetajate nõustajana on ta järjekindlalt propageerinud lugupidavat suhtumist õpilastesse, kuni selleni välja, et soovitab tungivalt suhtuda isegi väljakannatamatult ropendavasse õpilasse lugupidamisega, tehes samas kõik, et too lakkaks ropendamast.
Bill Rogersil ei puudu ka näitlejaanne. Ta räägib kuulajatele omajoonistatud klassipilte kommenteerides, nimetades joonistatud figuure alati nimepidi. Ta ehmatab kuulajaid sellega, et hakkab loengu ajal äkki närviliselt klähvima, selgitades pärast väikest pausi, et niimoodi kõlab nii Austraalias kui ka Eestis see, kui õpetaja ei hoia oma impulsse kontrolli all. Hiljem sööstab ta auditooriumi ridade vahele, võtab kinga jalast ja kuulab seda kui telefoni. Nii saame aimu, kui koomilise mulje võib jätta liiga printsipiaalselt õpilase mobiiltelefoni taga otsiv õpetaja. Me ei hakka õpilasi taga ajama, on Rogersi sõnum. Õpetaja ei pea reageerima kiiresti, vaid kindlameelselt ja läbimõeldult, rõhutab ta.