Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730
Saada vihje

Härjapea jõe sild säilitatakse maa all

Copy
Abilinnapea Vladimir Svet tee-ehituse käigus välja tulnud Härjapea jõe silla juures
Abilinnapea Vladimir Svet tee-ehituse käigus välja tulnud Härjapea jõe silla juures Foto: Tallinna linnavalitsus

Jõe ja Pronksi tänava rekonstrueerimistööde käigus maa alt välja tulnud ja arvatavasti 18. sajandist pärit sild üle Härjapea jõe säilitatakse – silla säilitamiseks vajalikud tööd ei avalda märkimisväärset mõju ehitustööde graafikule.

«Eelmisel nädalal Pronksi tänava ja Narva maantee nurgal toimuvate tööde käigus tuli maa alt välja kaarsild, mis viis üle kunagi samas piirkonnas voolanud Härjapea jõe. Spetsialistide hinnangul võib see pärineda 18. sajandist ja on üpris hästi säilinud. Oleme jõudnud otsusele, et sild jääb alles ja tulevastel põlvedel on võimalik seda soovi korral lahti kaevata ja eksponeerida,» ütles abilinnapea Vladimir Svet.

Arvatavasti Kadrioru lossi ja sinna viivate teedega samal perioodil valminud sild asetseb praegu nii sõidu- kui ka trammitee all, mis teeb selle eksponeerimise praegu võimatuks. Silla olemasolu ei olnud kajastatud maa-aluste kommunikatsioonide dokumentides ja tuli ehitajatele üllatusena. Selleks et saaks tänavate rekonstrueerimisega edasi minna ja sild alles jätta, tuleb teha väiksemaid muudatusi projektis ja muuta maa-aluste kommunikatsioonide asukohta. Täiendavad tööd nihutavad trammitee trammiliiklusele avamist kuue päeva võrra.

«Oleme leiu avastamisest peale suhelnud muinsuskaitse spetsialistidega ja nende hinnangutega arvestanud. Juhul kui oleksime otsustanud silla lammutamise kasuks, oleks vaja seda digitaalselt jäädvustada ning siis lahti kaevata – kaasnev rahaline ning ajaline kulu oleks üldjoontes sama. Kindlasti kaalume, kuidas saaks silla asukohta tähistada lähedal kulgeval kõnniteel,» lisas Svet.

Silla säilitamiseks stabiliseeritakse sillaalune pinnas ja täidetakse tühimikke Ureteki polümeervahuga. Ühtlasi tehakse vajalikke muudatusi veekanalisatsiooni ja teede konstruktsiooni projektis ja tõstetakse ümber mitu veesõlme. Täiendav objektikulu on 16 800 eurot, millele lisandub käibemaks.

Tagasi üles