Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730

GALERII Pääste, mupo ja kiirabi testivad elupäästjate ligipääsu abivajajateni (1)

Copy

Päästeameti Põhja päästekeskus, munitsipaalpolitsei amet ja Tallinna kiirabi alustasid esmaspäeval aktsiooniga, mille eesmärk on autojuhtide tähelepanu juhtida sellele, et oma sõiduki parkimisega võivad nad saada takistuseks elupäästjate kohalejõudmisele abivajajani.

«Autojuht peaks arvestama, et ohuolukorras vajab päästeauto hoonele ligi pääsemiseks minimaalselt 3,5 meetrit vaba ruumi. Aeg, mis kulub päästmise asemel ligipääsu otsimisele ja voolikute vedamisele on täpselt nii pikk, et isegi väiksem tulekahju võib selle ajaga jõuda faasi, mis sündmuse lahendamist oluliselt raskendab,» ütles päästeameti päästebüroo nõunik Andres Saaren.

Kümme päeva kestva aktsiooni käigus sõidetakse õhtutundidel, mil suur osa autoomanikest on oma sõidukid ära parkinud, läbi erinevad linnaosad ning testitakse reaalselt, kas päästetehnika läbipääs on tagatud või mitte.

«Nii mupo patrull kui ka linna päästekomandod on aastate jooksul kaardistanud kõige probleemsemad kohad ja neid me kontrollimegi,» selgitas mupo patrulli- ja valveosakonna juhataja Valdo Põder. «Ainuüksi eilne kontrollkäik Lasnamäel näitas, et takistavaid kohti, kust kiirabi või pääste läbi ei pääsenuks, oli üksteist ja seda vaid paari-kolme tunni jooksul. Neist mitmes kohas tuleb parkimine ümber mõtestada või märgistust muuta.»

Põderi sõnul pääsesid osadel juhtudel läbi nii mupo kui kiirabi, aga päästeauto jäi liiga kitsa koridori juures ootele, kuni mupo liikumist takistavate sõidukite omanikega ühendust võttis, et autod ümber parkida. Probleemsematel juhtudel jäeti tuuleklaasile teatis «Teie pargitud sõiduk takistab päästemeeskonna läbipääsu,» aga koostada tuli ka mitu 40-eurost trahviotsust.

Paljudele pealinna päästekomandodele ja kiirabile, kelle reageerimispiirkonda kuuluvad esmajoones tiheasustusega elamupiirkonnad, on elutähtsa tehnika ligipääsemine sündmuskohale probleemiks juba aastakümneid. Aktsiooni läbiviijad loodavad, et nende tegevus paneb juhte sügavamalt järele mõtlema, millised võivad olla nende takistava parkimise tagajärjed.

Kontrollkäigud kestavad kümme päeva ning jätkuvad sügisel.

Tagasi üles