Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Bolti tõukeratastel alandatakse Tallinna südalinnas piirkiirust (4)

Copy
Tallinnas alandatakse Bolti elektritõukerataste piirkiirust
Tallinnas alandatakse Bolti elektritõukerataste piirkiirust Foto: Urmas Luik

Alates 1. maist kehtestab Bolt Tallinna südalinnas elektriliste tõukerataste maksimaalseks kiiruseks enamikul tänavatel 20 km/h varasema 25 km/h asemel. Tegemist on Tallinna linnavalitsuse ja politsei katseprojektiga, mille eesmärk on rahustada liiklust ning jälgida liikluskäitumise muutust.

Sel kevadel on ametkonnad ja elektritõukerattaid rentivad ettevõtjad pidanud mitu arutelu, kuidas alanud hooajal liikluskäitumist parandada. «Piirkiiruse alandamist katsetatakse kõigepealt südalinnas, kus on tõukerattaliiklus kõige intensiivsem,» ütles abilinnapea Vladimir Svet.

Bolti tõukerataste suuna juht Aleksandr Lilišentsev ütles, et Bolt katsetab südalinna piirkonnas vaikimisi maksimaalse kiiruse viimist 20 kilomeetrile tunnis. «See on katseprojekt, mille esialgsed tulemused selguvad jaanipäevaks. Siis saame analüüsida, milline on olnud kiiruse alandamise mõju liikluskäitumise muutusele, ja teha uusi otsuseid,» sõnas Lilišentsev.

Artikli foto
Foto: Tallinna linnavalitsus

Kiiruspiirang hakkab kehtima katseala sisse jäävatel tänavatel ja teedel, kus pole spetsiaalst rattarada. Rattatee olemasolul jääb kiiruseks 25 kilomeetrit tunnis.

Piirkiirust alandatakse Tallinna südalinnas Põhja, Mere ja Rävala puiesteest ning Liivalaia, Tehnika ja Telliskivi tänavast vanalinna poole jääval alal. 

Bolti tõukerataste puhul jääb alles ka haridusasutuste lähedal, Vabaduse väljakul ja vanalinnas kehtiv kiiruspiirang 15 kilomeetrit tunnis.

Abilinnapea Svet ütles, et valmistatakse ette ka elektritõukerataste parkimist puudutavat katseprojekti, mida loodetakse alustada juunis.

«Põhimõte on parkimiskohtade hajutamine 100-meetriste vahedega. Erandiks on tõmbekohad, kus on vajadus suuremate või tihedamalt paiknevate parkimiskohtade järele,» ütles Svet. Linn hakkab ka otsima ja kaardistama piirkondi, kuhu saaks parkimisalasid juurde tekitada.

Tagasi üles