Eesti (OJK), Rootsi (SHK) ja Soome (SIAF) ohutusjuurdluse asutuste esindajad kohtusid 19. aprillil Helsingis, et jätkata parvlaev Estonia uuringute edasiste tegevuste planeerimist. Rootsi Õnnetusjuhtumite Uurimise Amet korraldas mereliste uuringute läbiviimiseks ja vöörirambi üles tõstmiseks riigihanke, nagu anti teada tänavu jaanuaris pressikonverentsil.
Eesti, Rootsi ja Soome leppisid kokku tõsta üles parvlaeva Estonia vööriramp ja filmida autotekki (2)
«Rootsi Õnnetusjuhtumite Amet korraldas rahvusvahelise riigihanke, et leida sobiv ettevõte rambi üles toomiseks. Kolme riigi ohutusjuurdluse asutused jätkavad üheskoos tööde planeerimist ja ettevalmistusi. Uuringute juhtriik on Eesti, nagu lepiti kokku 2020. aastal, kui esialgse hindamisega alustasime,» lausus OJK juhataja Märt Ots.
«Otsustasime tuua merepõhjast üles parvlaeva Estonia vöörirambi ning filmida autotekki,» lausus Rootsi Õnnetusjuhtumite Uurimise Ameti asejuhataja Jonas Bäckstrand. «2021. uuringute käigus selgus, et vööriramp ei kinnitu enam laevakere külge. Otsustasime rambi üles tuua, et seda põhjalikumalt uurida.»
Rootsi valitsus eraldas töödeks 25 miljonit Rootsi krooni (2,2 miljonit eurot). «Otsustasime sõlmida lepingu Norra ettevõttega Reach Subsea AS. Uuringud viiakse läbi laevaga Viking Reach,» ütles Bäckstrand. Uuringute läbiviimise täpne aeg on veel täpsustamisel.
Kolme riigi esindajad leppisid kokku, et ramp tuuakse Eestisse, kus seda põhjalikult uuritakse.
Käimasolevatest töödest jätkub Tallinna tehnikaülikoolis tehtav laeva merepõhjaga kokkupõrke modelleerimine, mis peaks valmima augusti lõpuks. Jätkuvad ka intervjuud laevahukust pääsenutega. Ettevalmistamisel on laeva vööri mudeldamise hange, selle töö finantseerib Eesti.