Alexela näitab eeskuju: kuumade jookide müügist kuus protsenti müüakse korduvtopsidesse
Oleme juba mitu aastat suunanud kliente tarbima korduskasutatavaid topse, praegu moodustab umbes kuus protsenti kuumade jookide müügist korduvtops ning iga kuuga see arv vaikselt kasvab. Võrreldes eelmise aastaga kasvas nende kasutamine 36 protsenti. Alexelas on ühekordne kohvitops kalleim variant. Soodsama kohvi saab nii oma topsiga kui ka panditopsiga. Oma tops on igaühe isiklik kodust võetud jooginõu, aga panditopsi saab ostuga kaasa, makstes pandi eest teatud summa, mille tagastades tagasi saab. Alexelas on praegu panditopsijaamade pilootprojektid Roseni ja Kakumäe kohvik-poodides.
Panditopside laialdaseks kasutuselevõtuks peaksid omavalitsused kohvimüüjatele appi tulema, et tagastuspunktid oleksid inimeste töökohtade, poodide, kodude ja liikumisteede lähedal. Kui tagastamisprotsess on keeruline, siis klient loobub. Kuni kliendid panditopsisüsteemiga harjuvad, on aina populaarsem variant käia tanklast kohvi ostmas oma topsiga. Eelmisel sügisel julgustasime kampaaniaga kliente oma joogitopsiga ostlema tulema ning sellel ajal tõusis oma topsi kasutamine lausa 15–17 protsendini.
Energiaettevõtte Alexela kaubandusjuht